25-vuotias tyttö kirjoittaa kaikesta maan ja taivaan väliltä ja pitää tätä blogia päiväkirjatyyppisesti.
lauantai 24. elokuuta 2013
The Honeymoon
Heippa kaikille täältä Floridan lämmöstä! Häät sujui ihanasti ja nyt ollaan jo toisella puolella maailmaa pällistelemässä. Olemme matkalla ystäväpariskunnan kanssa ja on ollut ihan älyttömän hauskaa. Tehtiin 2 päivän matka USA:n eteläisimpään osaan Key Westiin ja maisemat oli aika siistejä (kuvia myöhemmin luvassa) ;) Key West tunnetaan myös mukavasta yöelämästä, jonka ansiosta eilen meni aika tosi lujaa ja tänään ei niinkään lujaa. Note to myself: hikkaa ei kannata koittaa tyrehdyttää shamppanjalla. Ja joo, saatiin juoda ihan oikeaa shampanjaa sunset risteilyllä. Opin, että täällä on kaikki isompaa kuin kotona Suomessa, jopa hangover ;)
torstai 18. heinäkuuta 2013
Liikuntaa
Voi että oon huono noiden otsikoiden keksimisessä :D mutta niin, ajatuksena oli kirjoittaa vähän liikunnasta ;D Toteutin 1.7.2013 pitkäaikaisen haaveeni ja liityin kuntoklubin jäseneksi. Olen jo pidemmän aikaa haaveillut moisesta, mutta silti aina jänistänyt liittymisen kanssa ja vedonnut milloin mihinkin tekosyyhyn (ne maksaa paljon, pystyn liikkumaan itse ihan yhtä paljon, onko ne nyt niin kummoisia yms). Iisalmeen muutettuani aloin katsella paikallista liikuntatarjontaa ja jumppia, jotka vaikuttuvat, noh, aika köyhiltä. Oulussa korkeakoululiikunnan tarjontaan tottuneena, Iisalmen jumpat olivat pieni pettymys. Parhain kurssitarjonta näytti olevan Pelixir -nimisellä kuntoklubilla. Siellä on kattavasti Les Mills -tunteja, kiva sali ja muitakin jumppia itselle sopivina aikoina (eli illalla).
Otin toukokuussa kuntoklubiin yhteyttä ja sain ilmaisen kokeilujakson ja sen päätyttyä päätin liittyä jäseneksi. Kesäkuukaudet olivat vielä liittymisetuna 10 e/ kuukausi, joka viimeistään sai minut liittymään. On kuitenkin tosiasia, että elokuussa pääsen klubille tosi harvoin häiden ja häämatkan takia. Niinpä tuo 10 e ei kirpaise, vaikken salille/jumppiin kauheasti ennättäisikään elokuun aikana. Lisäksi liittyessä sain kuntosaliohjauksen ja oman kuntosaliohjelman.
Oon käyny kokeilemassa ryhmäliikunnoissa Zumbaa ja maanantaina kävin ekan kerran Body Pumpissa. Kävin Oulussa Korkeakoululiikunnan pumpissa aikoinaan, mutta silti jännitin kovasti ekaa tuntia ja varsinkin blondina painojen vaihtoja. Kyselin kuntosaliohjelman tekemisen yhteydessä vinkkejä pumppiin ja kerroin tulevani maanantaina ensimmäisen kerran tunnille. Ohjaaja antoi kivasti neuvoja ja oli järjestänyt niin, että paikalla pumppi -tunnilla oli kaksi ohjaajaa, toinen veti tunnin ja toinen auttoi oikeissa asennoissa. Mahtavaa! Itse sain hyviä neuvoja ja huomasin skarppaavani huomattavasti kun joku seurasi, miten liikkeitä tein. Ihan hyvin osasin painotkin valita, enkä blondeillut kamalan pahasti muutoin kuin steppilaudan kanssa ;)
Kuntosaliohjelma oli aika erilainen kuin odotin. Kävi ilmi, että olin aiemmin tehnyt salilla aivan liian suurilla painoilla ja nyt painoja tiputettiin huomattavasti ja toistoja lisättiin. Oon tehnyt kerran tuon ohjelman ja lihakset oli sopivan väsyneet lopussa. Seuraavana päivänä tunsi tehneensä jotain, muttei ollut liian naatti. Ajattelin nyt muutaman kuukauden tehdä kiltisti tuota ohjelmaa ja pyrkiä olemaan sooloilematta xD
Otin toukokuussa kuntoklubiin yhteyttä ja sain ilmaisen kokeilujakson ja sen päätyttyä päätin liittyä jäseneksi. Kesäkuukaudet olivat vielä liittymisetuna 10 e/ kuukausi, joka viimeistään sai minut liittymään. On kuitenkin tosiasia, että elokuussa pääsen klubille tosi harvoin häiden ja häämatkan takia. Niinpä tuo 10 e ei kirpaise, vaikken salille/jumppiin kauheasti ennättäisikään elokuun aikana. Lisäksi liittyessä sain kuntosaliohjauksen ja oman kuntosaliohjelman.
Oon käyny kokeilemassa ryhmäliikunnoissa Zumbaa ja maanantaina kävin ekan kerran Body Pumpissa. Kävin Oulussa Korkeakoululiikunnan pumpissa aikoinaan, mutta silti jännitin kovasti ekaa tuntia ja varsinkin blondina painojen vaihtoja. Kyselin kuntosaliohjelman tekemisen yhteydessä vinkkejä pumppiin ja kerroin tulevani maanantaina ensimmäisen kerran tunnille. Ohjaaja antoi kivasti neuvoja ja oli järjestänyt niin, että paikalla pumppi -tunnilla oli kaksi ohjaajaa, toinen veti tunnin ja toinen auttoi oikeissa asennoissa. Mahtavaa! Itse sain hyviä neuvoja ja huomasin skarppaavani huomattavasti kun joku seurasi, miten liikkeitä tein. Ihan hyvin osasin painotkin valita, enkä blondeillut kamalan pahasti muutoin kuin steppilaudan kanssa ;)
Kuntosaliohjelma oli aika erilainen kuin odotin. Kävi ilmi, että olin aiemmin tehnyt salilla aivan liian suurilla painoilla ja nyt painoja tiputettiin huomattavasti ja toistoja lisättiin. Oon tehnyt kerran tuon ohjelman ja lihakset oli sopivan väsyneet lopussa. Seuraavana päivänä tunsi tehneensä jotain, muttei ollut liian naatti. Ajattelin nyt muutaman kuukauden tehdä kiltisti tuota ohjelmaa ja pyrkiä olemaan sooloilematta xD
Alkuun lämmittely 10 min crosstrainerilla
1. Jalkaprässi istuen 35 kg 3 x 15
2. Polven ojennus 15 kg 3 x 15
3. Polven koukistus 20 kg 3 x 15
4. Veto rinnan eteen 25 kg 3 x 15
5.Pystysoutu alataljassa 15 kg 3 x 15
6. Penkkipunnerrus 25 kg 3 x 15
7. Vatsat 14 kg 3 x 20
8. Selänojennus 23 kg 3 x 20
9. Vartalonkierto 18 kg 3 x 15 (puoli)
Palauttelu noin 10 min
Että sellainen ohjelma, aika simppeli. Tämä oli mun toivomuksesta kiinteyttävä kokovartalon harjoitusohjelma.
lauantai 13. heinäkuuta 2013
Make up!
Oon viime aikoina tuhlannut ihan hävettävän paljon rahaa meikkeihin, siis häämeikkeihin ;) Taustoja selvittääkseni, oon miettinyt kovasti häämeikkiä ja sitä kuka sen tekee. Hiukset käyn laitattamassa Kiuruvedellä hääaamuna. Samaisesta paikasta olisi saanut myös meikkauksen, mutta.. kyseisen kampaajan meikkaajan taidot mietityttivät kovasti. Niinpä kysyin ihanaiselta kaasoltani, joka meikkasi minut polttareissani, olisiko hän auttanut minua meikin kanssa, ja hän suostui. Niinpä päädyimme siihen, että minä teen itse meikkipohjan ja kaaso silmämeikin yms.
Ja koska häämeikki tehdään itse, olen päässyt ostelemaan vähän "parempia" meikkejä hääpäivää ajatellen, mutta toisaalta, ne jäävät minulle käyttöön ja ovat jo osin käytössä. Nyt kun on tullut panostettua vähän hintavimpiin meikkeihin, on kyllä tullut huomattua ero halvempiin. Ripsarina olen jo useamman vuoden aikana käyttänyt Kanebon 38° taivuttavaa maskaraa, johon olen ihan koukuttunut. Nyt olen päässyt Lancomen Teint Miracle meikkivoiteen makuun ja ei taida olla vanhaan paluuta, on nimittäin aika täydellistä tavaraa. Meikkivoidetta ei tarvitse laittaa paljoa, se levittyy kuin unelma ja tuntuu iholla ihanalta, ei tukkoiselta. Lisäksi se peittää kivasti, olematta pakkelimainen. Aah! Toinen uusi tuttavuus on Lancomen huulipuna, joka oikeasti pysyy koko päivän jopa minun vaikeilla huulilla! Ja se koostumus.. Ihan ilmaisiahan nämä tuotteet ei ole :( Yksi ehdoton tällaiselle ongelmaihoiselle on Blascon peitevoide, jota Vilma minulle esitteli, uskomaton tuote!
Ja koska häämeikki tehdään itse, olen päässyt ostelemaan vähän "parempia" meikkejä hääpäivää ajatellen, mutta toisaalta, ne jäävät minulle käyttöön ja ovat jo osin käytössä. Nyt kun on tullut panostettua vähän hintavimpiin meikkeihin, on kyllä tullut huomattua ero halvempiin. Ripsarina olen jo useamman vuoden aikana käyttänyt Kanebon 38° taivuttavaa maskaraa, johon olen ihan koukuttunut. Nyt olen päässyt Lancomen Teint Miracle meikkivoiteen makuun ja ei taida olla vanhaan paluuta, on nimittäin aika täydellistä tavaraa. Meikkivoidetta ei tarvitse laittaa paljoa, se levittyy kuin unelma ja tuntuu iholla ihanalta, ei tukkoiselta. Lisäksi se peittää kivasti, olematta pakkelimainen. Aah! Toinen uusi tuttavuus on Lancomen huulipuna, joka oikeasti pysyy koko päivän jopa minun vaikeilla huulilla! Ja se koostumus.. Ihan ilmaisiahan nämä tuotteet ei ole :( Yksi ehdoton tällaiselle ongelmaihoiselle on Blascon peitevoide, jota Vilma minulle esitteli, uskomaton tuote!
Tuo meikkivoide helpotti tänään vähän oloa, nimittäin iho tosissaan pukkaa talia pintaan ja on ihan kamalan näköinen. Aamulla satuin salilla katsomaan peilistä meikitöntä naamatauluani niin meinasi itku päästä (ja kyllä olin lauantaina aamulla klo 8.30 salilla O_o , syy Jussin polttareiden). Epäpuhtauksia tunkee ihan älynä varsinkin poskien iholta ja joka kerta kun katsoo peiliin, on joku uusi näppylä ilmestynyt naamariin, jee.. :/
Tuotatin äidillä ja isällä lentokoneen matkamyynnistä saatavan Lancomen meikkipaletin, johon kuuluu poskipuna, peiteaineet, luomivärejä, huulipuna, ripsari, rajauskyniä yms. Tänään kävin äidin kanssa shoppailemassa ja ostin ripsitupsuja :)
Ostin tänään uuden kynsilakan pikakuivattajan, kun edellinen on ihan lopussa kovan käytön vuoksi. Ihan huippu tuote, jonka ansiosta kynnet oikesti kuivuu minuutissa. Lisäksi tämä lakka saa värilakan pysymään tavallista kauemmin, saa värilakan sävyt peremmin esiin ja estää punakynsistä aiheutuvat ikävät viirut papereihin yms. Tuo pinkki lakka on suunnitteilla kynsiin hääpäivänä, sen nimi on varsin osuva häämatkaa ajatellen ;)
p.s. meidän kamera on hävinnyt teille tietämättömille muutossa, joten kuvat piti napsia puhelimella ja laatu on mitä on..
Niin ja käytiin äidin kanssa tänään vähän shoppailemassa. Mun piti lähteä vaan kiertelykaveriksi, mutta mukaan tarttui jotain tällaista (ja niitä meikkejä).. Tarvitsin oikeasti, no ketä huijaan, en mitään noista, mutta olivat kaikki alennuksessa! Vaaleansininen paita taitaa päästä päälle ristiäisiin ensi viikonloppuna.
Sitten lähdettiin käymään mummin mökillä, jonne uusi paita pääsi heti päälle. Rentoa mökkipukeutumista :) Oli tosi mukava käydä mummin mökillä, syödä lettuja ja rentoilla. Mökki muistutti sveitsiläisiä vuoristomökkejä, harmi kun en älynnyt kuvaa ottaa.. Mutta nyt lähden nauttimaan loppuillasta ihan itsekseni <3 mies on Oulussa polttareissa ja saan pyhittää tämän illan ihan vaan itselleni.
keskiviikko 10. heinäkuuta 2013
The Ring ja muuta häähöpinää
Nyt on yksi iso stressin aihe valahtanut olkapäiltä, sormus on nimittäin otettu. Mitä sinne nyt onkaan, tasan kuukausi (!) häihin. Jussi oli käynyt rinkulan Oulusta ostamassa, jäi kuulema sinne vielä kaiverrettavaksi :) jaiks! Kuvia sormuksesta vasta sitten hääpäivänä.
To do -lista lyhenee.. Paitsi, että keksin koko ajan uusia juttuja sinne ;) Eilen kävin kosmetologilla ihonpuhdistuksessa. Tänään naama on ollut kaikkea muuta kuin hehkeä ja nätti :( mutta kosmetologi lupasi hyviä tuloksia parin viikon päästä.. Toivotaan. Stressiä on tämä naamataulu meinannut ihan tosissaan aiheuttaa, kun nyt 25-v se alkoi kukkimaan kuin teinillä ikään. Kosmetologi kyllä sanoi, että osa syy kukkimiseen voi stressi :O pitää siis koittaa ottaa iisimmin ja juoda paljon vettä. Eilinen hoito oli kyllä luksusta ja siinä rentoutui hetkellisesti ihan tyystin 1,5 tunnin aikana. Tehtiin iholle ultraääni- sekä mekaaninen puhdistus ja muut hoidot vielä päälle. Toivotaan, että mulla olisi ihan ok iho sitten kuukauden päästä.
ps. oikeesti tasan kuukausi!!
To do -lista lyhenee.. Paitsi, että keksin koko ajan uusia juttuja sinne ;) Eilen kävin kosmetologilla ihonpuhdistuksessa. Tänään naama on ollut kaikkea muuta kuin hehkeä ja nätti :( mutta kosmetologi lupasi hyviä tuloksia parin viikon päästä.. Toivotaan. Stressiä on tämä naamataulu meinannut ihan tosissaan aiheuttaa, kun nyt 25-v se alkoi kukkimaan kuin teinillä ikään. Kosmetologi kyllä sanoi, että osa syy kukkimiseen voi stressi :O pitää siis koittaa ottaa iisimmin ja juoda paljon vettä. Eilinen hoito oli kyllä luksusta ja siinä rentoutui hetkellisesti ihan tyystin 1,5 tunnin aikana. Tehtiin iholle ultraääni- sekä mekaaninen puhdistus ja muut hoidot vielä päälle. Toivotaan, että mulla olisi ihan ok iho sitten kuukauden päästä.
ps. oikeesti tasan kuukausi!!
maanantai 8. heinäkuuta 2013
Kesäinen viikonloppu Oulussa
Viime viikonloppu hurahti Oulussa ja ei että siellä oli ihanaa <3 Lauantaina muutettiin pikkuveli ekaan omaan kotiinsa. Siivottiin Meerin ja äidin kanssa asunto kun miehet kantoivat veljen "ei vielä niin suuren" omaisuuden uuteen kotiin. Pestiin veljelle jopa astiat valmiiksi, jotta on mukava aloittaa oma elämä ;) Yöksi mentiin Jussin kanssa yhden kaason luokse ja vaikka oltiin aika väsyneitä pitkästä päivästä, jaksettiin vaihtaa kuulumiset ja painuttiin aika aikaisin nukkumaan. Sunnuntaina pidettiin Bisketissä kaikkien kaasojen kesken hääpalaveri ja maisteltiin porukalla tulevaa hääkakkua :) ulkona paistoi aurinko ja oli ihanaa nähdä kaikkia rakkaita pitkästä aikaa. Saatiin suunniteltua häiden ohjelma ja hääpäivän ohjelma yleensäkin sekä jaettua vähän vastuualueita. Kun kerroin tästä töissä, mun työkaverit olivat sitä mieltä, että musta on tulossa hyvää vauhtia bridezilla :D mitä?! en ymmärrä :DD no joo, stressi häistä lievitti kivasti kun saatiin yhdessä jutella kaikesta ja lisäksi shoppailtiin yhdelle kaasolle mekko, mulle lisää meikkejä ja lisäksi löysin jotain kivaa itselleni hääpäiväksi, mikä jäänee vielä yllätykseksi ;)
Ihanan piristävä viikonloppu, jonka kruunasi pikkuveljen tekemä pizza ja jätskiannokset sekä kamala kiire Meerin kanssa, jotta kerittiin Iisalmeen Kuopioon lähtevään junaan. Jäihän meille jotain 3 minuuttia odotteluaikaa. Ja siitä, kuinka kovaa loppumatka Iisalmeen ajettiin, ei tartte puhua :D Kuvia ei tullut viikonloppuna otettua vaihteeksi yhtään, että minä oon onneton!
Ihanan piristävä viikonloppu, jonka kruunasi pikkuveljen tekemä pizza ja jätskiannokset sekä kamala kiire Meerin kanssa, jotta kerittiin Iisalmeen Kuopioon lähtevään junaan. Jäihän meille jotain 3 minuuttia odotteluaikaa. Ja siitä, kuinka kovaa loppumatka Iisalmeen ajettiin, ei tartte puhua :D Kuvia ei tullut viikonloppuna otettua vaihteeksi yhtään, että minä oon onneton!
tiistai 2. heinäkuuta 2013
Mietteitä
Ajattelin tätä blogia perustaessa, että kerään tänne kivoja muistoja ja tapahtumia. Mutta toisaalta, ei elämä ole aina ruusuilla tanssimista ja ihanaa. Tämä kevät on osin ollut itselle raskasta aikaa ja välillä on tuntunut ettei jaksaisi ottaa kaikkea sitä vastaan, mitä elämällä on minulle ollut tarjolla. Tänään aamulla kuulin pysäyttävän uutisen ja aloin tosissani miettimään tätä elämää. Itse on tullut mentyä tukka putkella paikkaan jos toiseenkin ja monta rautaa on ollut yhtä aikaa tulessa. Oon keskittynyt stressaamaan valmistumista, tekemättömiä koulujuttuja, häitä ja uutta elämäntilannetta uudessa kaupungissa. Iisalmi ei ole todellakaan tuntunut kodilta ja olen löytänyt itseni useaan otteeseen kotikotoa, jossa on ollut hyvä olla ja siellä on pystynyt hengittämään ja olemaan oma itsensä. Muutoin huomaan kasvattaneeni suojamuurin ympärilleni. Tämän päivän tapahtumat saivat minut miettimään elämää ja sen tarkoitusta. Sitä ajattelee, että on nuori ja iso osa elämästä on vielä edessä. Mutta oikeasti, mistä sitä voi tietää, montako päivää itse kullakin on jälkellä tätä maallista elämää? Pitäisikö oikeasti tarttua vain hetkeen ja elää siinä, eikä aina ajattella; sitten huomenna, sitten ensi viikolla, sitten ensi vuonna. Mutta tästäkin voi helposti ottaa stressiä, elänkö nyt sellaista elämää, että olisin tyytyväinen jos loppu tulisi. Silloin vasta elämästä tulee suorittamista. Pitäisi osata höllätä ja nauttia pienistä hetkistä ja siitä mitä on elämäänsä saanut. Ja ehkä tärkeintä olisi olla itselleen hieman armeliaampi ja antaa omat virheet anteeksi.
Surullisten uutisten sekaan mahtuu myös onnellisia, kesäkuun alussa tähän maailmaan tulla tupsahti uusi serkkupoika, jonka kummiksi minua ja Jussia pyydettiin. Ihanaa, pääsen kummiksi :) toinen pikkuinen on niin söpö tapaus että. Lisäksi vauvoja on tulossa Jussin puolelta lähisukuun myöhemmin tänä vuonna, ja tämä melkein täti meinasi mennä ihan sekaisin ja löysi itsensä vauvanvaateosastolta katselemassa kaikkia ihania juttuja, joita tulokkaalle voisi hankkia. Siellä hyllyjen välissä vaatteita katsellessani meinasi tulla jostain käsittämättömästä syystä itku. Se ei ollut sellainen surullinen itku vaan jotain muuta. Tulevaa kummipoikaanikin katsellessa minulta meinasi päästä itku, mikähän minua vaivaa? Joo, ehkä se on sitä alkavaa vauva kuumetta ;)
Menipäs syvälliseksi, ei pitäisi varmaan jättää näin myöhään kirjoittamista tänne :) Pitääpä raahatua nukkumaan, huomenna työpäivä. Ihanaa heinäkuuta kaikille, nautitaan kesästä eikä stressata <3
![]() |
| Kesäinen päivä rannalla |
perjantai 14. kesäkuuta 2013
Hellettä ja vesisadetta
Loma alkaa tällä erää olemaan taputeltuna. Kaksi viikkoa on mennyt tosi nopeaa ja paljon on ennätetty tehdä :) ja mikä tärkeintä, oon ladannu akkuja kesän työrypistystä varten. Eka viikko oli ihanan helteinen, toinen ei niinkään. Mutta kivasti ennätin käydä uiskentelemassa, piknikillä, ottaa aurinkoa ja lenkkeillä.
Lisäksi kulunut loma on sisältänyt kuntosalilla rehkimistä ja pientä matkustelua. Kävin Oulussa gradun esitarkastuksen palautteessa. Jännitin palautetta jostain syystä älyttömästi eikä uni meinannut tulla silmään edellisenä yönä, mutta ihan turhaan jännitin :D joitakin muokkauksia pitää tehdä, jotka itse osasin pitkälle päätelläkin ja sitten gradu olisi valmis painoon <3 viimeinen lomaviikko meni nopeaa ja sain tehtyä loppuharjoitteluraportin valmiiksi hermon palaessa siihen, että kyseinen työ oli jäänyt niin pahasti roikkumaan.
Lisäksi loma on kulunut häämuistilistan juttuja hoidellessa. On pitänyt selvittää passijuttuja, kirkkoa, pappia, kuulutuksia, esteettömyystodistuksia sekä tietysti on pitänyt ostaa meikkejä häämeikkiä varten sekä käydä katselemassa vihkisormuksia ;) löysin kaksi aika potentiaalista sormusta Kiuruveden paikallisesta liikkeestä ja vielä täysin mulle sopivina, aah :) Jussin mielestä morsiammille kasvaa ahneus häiden myötä, en ymmärrä :DD
Mutta kaiken kaikkiaan on ollut ihanan rentouttava loma ja olen saanut aikaan aika kivasti kaikki ne jutut, mitä oli tarkoituksenakin. Noh, ajattelin, että olisin tehnyt graduun korjaukset tämän loman aikana, mutta se on kyllä jäänyt.. Sitten myöhemmin ;) Tämän kesän uusi juttu oli, että paistettiin ekan kerran itse muurinpohjalettuja ja vetäistiin Jussin kanssa litran taikina kahdestaan pikku possujen mahaan :P
Lisäksi kulunut loma on sisältänyt kuntosalilla rehkimistä ja pientä matkustelua. Kävin Oulussa gradun esitarkastuksen palautteessa. Jännitin palautetta jostain syystä älyttömästi eikä uni meinannut tulla silmään edellisenä yönä, mutta ihan turhaan jännitin :D joitakin muokkauksia pitää tehdä, jotka itse osasin pitkälle päätelläkin ja sitten gradu olisi valmis painoon <3 viimeinen lomaviikko meni nopeaa ja sain tehtyä loppuharjoitteluraportin valmiiksi hermon palaessa siihen, että kyseinen työ oli jäänyt niin pahasti roikkumaan.
Lisäksi loma on kulunut häämuistilistan juttuja hoidellessa. On pitänyt selvittää passijuttuja, kirkkoa, pappia, kuulutuksia, esteettömyystodistuksia sekä tietysti on pitänyt ostaa meikkejä häämeikkiä varten sekä käydä katselemassa vihkisormuksia ;) löysin kaksi aika potentiaalista sormusta Kiuruveden paikallisesta liikkeestä ja vielä täysin mulle sopivina, aah :) Jussin mielestä morsiammille kasvaa ahneus häiden myötä, en ymmärrä :DD
Mutta kaiken kaikkiaan on ollut ihanan rentouttava loma ja olen saanut aikaan aika kivasti kaikki ne jutut, mitä oli tarkoituksenakin. Noh, ajattelin, että olisin tehnyt graduun korjaukset tämän loman aikana, mutta se on kyllä jäänyt.. Sitten myöhemmin ;) Tämän kesän uusi juttu oli, että paistettiin ekan kerran itse muurinpohjalettuja ja vetäistiin Jussin kanssa litran taikina kahdestaan pikku possujen mahaan :P
lauantai 8. kesäkuuta 2013
Vähän erilainen viikonloppu
Viikko sitten perjantaina olin ihan intopinkeänä harjoittelun loppumisesta ja alkavasta lomasta. Olin viikon ajan keskittänyt kaikki mun ajatukset siihen, että jaksaisin vain viimeisen viikon töissä ja sitten saisin levätä. Kevät on ollut osin aika raskastakin aikaa ja tuntui, että oon ihan tosissaan loman ja levon tarpeessa. Perjantaina oli puhe mennä pikkusiskon kanssa kotikotiin viikonloppua viettämään. Meeri tuli hakemaan töiden jälkeen minua ja kertoi Kuopiossa asuvan hyvän ystäväni tulevan samalla kyydillä Kiuruvedelle. Jussi oli pakannut minulle tavaroita Kiuruveden reissua varten jo valmiiksi, kuinka huomaavaista, ajattelin vain. Tytöt kertoivat auton olevan täynnä ruoka-aineita, koska ystäväni oli menossa Kiuruvedellä mökille. Ja niin lähdimme matkaan. Hälytyskellot eivät soineet edes silloin kun ajoimme Jussin veljen kotiin, piti kuulemma hakea jotain tai jotain. Siellä se asia sitten minulle valkeni kun rautalangasta väännettiin, oltiin lähdössä viettämään Ouluun minun polttareita :D en meinannut millään uskoa asiaa, koska olin niin vahvasti menossa vanhempieni luokse :) Tästä hetkestä alkoivat ikimuistoiset polttarini, jotka sujuivat ihan älyttömän hyvin. Polttarit kestivät perjantaista sunnuntaihin ja tekemistä riitti, muttei ollut liikaa. Ja parasta oli hyvä seura <3 Polttariporukka keskittyi kuvien ottamiseen, joten minulle ei tallentunut kuin pari kuvaa puhelimen muistiin. Niinpä en voi tänne oikein mitään kuvia laittaa, mutta ihanilla kaasoillani on omissa blogeissaan kuvia ja kattava selitys polttareiden kulusta, eli Click & KliK.
Kaiken kaikkiaan viikonloppu oli jymymenestys ja olen vieläkin viikon jälkeen ihan fiiliksissä :) Kiitos ihanat, yllätitte minut täysin ja järjestitte ihan täydelliset polttarit! Jussille juuri huokailin, että häät on kyllä kiva juttu kun siihen liittyy itse ihanan juhlan ja suunnittelemisen lisäksi kaikkea kivaa oheisjuttua, kuten polttarit ja häämatka ;)
Kaiken kaikkiaan viikonloppu oli jymymenestys ja olen vieläkin viikon jälkeen ihan fiiliksissä :) Kiitos ihanat, yllätitte minut täysin ja järjestitte ihan täydelliset polttarit! Jussille juuri huokailin, että häät on kyllä kiva juttu kun siihen liittyy itse ihanan juhlan ja suunnittelemisen lisäksi kaikkea kivaa oheisjuttua, kuten polttarit ja häämatka ;)
perjantai 31. toukokuuta 2013
maanantai 27. toukokuuta 2013
Tsädääm!
Pitkäksi venähti blogihiljaisuus, ihan vahingossa.. Nyt on elämä muuttunut aikalailla ja hups heijaa, asustellaan Iisalmessa :D että mitä, minä joka on aina vannonnut etten varmaan IKINÄ muuta kyseiseen kaupunkiin :D Niin siinä vaan kävi, että Oulun kodista oli järkevää luopua ja koska minulla on täällä töitä luvassa vuoden loppuun saakka, Iisalmeen muutto oli järkiratkaisu. Edellisen asunnon irtisanominen ja uuden ottaminen kävi yhdessä hujauksessa ja vapun aikaan asuttiin jo Iisalmessa ja rakas Oulun koti oli luovutettu pois.. Ehkä ihan hyvä, että kaikki meni niin nopeaa, ettei ennättänyt liiemmin miettiä ratkaisuja. Mutta niin, elämä on ollut menoa ja vilskettä täynnä ja lisäksi netti kytkeytyi verrattaen myöhään tänne, joten blogi on jäänyt.
Paljon vaikka mitä olisi tänne kirjoitettavaa, mutta nyt lähden tuonne ihanaan säähän lenkille. Aah, kesä <3 P.S. kohta loppuu tämän neidin harjoittelu, tasan neljä päivää, jee!!!
Siirtelin puhelimen muistista koneelle kuvia, joissa näkyy hyvin viime aikojen tapahtumia :)
| Täytin 25v ja Jussi teki kolmen ruokalajin illallisen <3 |
![]() |
| Oulun kodin viimeinen brunssi |
![]() |
| Muuttoa (paniikkimuutto) |
![]() |
| Uusi koti |
![]() |
| Miten niin tarvitseisin töihin kaulakorun kaulaan kun kannan näin ihania koruja työn puolesta päivittäin xD |
![]() |
| Vappu 2013 match match ;) |
![]() |
| Vappuna Oulun koti oli jo tyhjä ja niin taisi olla olokin.. |
![]() |
| Käytiin fiilistelemässä järvenrantatontin maisemia, ehkä joskus? |
Paljon vaikka mitä olisi tänne kirjoitettavaa, mutta nyt lähden tuonne ihanaan säähän lenkille. Aah, kesä <3 P.S. kohta loppuu tämän neidin harjoittelu, tasan neljä päivää, jee!!!
sunnuntai 24. maaliskuuta 2013
Sunnuntai
Heips! Täällä ollaan oltu aktiivisena. Viikko sitten perjantaina kävin Iisalmessa hääpukuliikkeessä ja mukaan lähti ikioma hääpuku <3 yllätin vähän itseni ja varsinkin sulhasen pikaisella ostopäätöksellä. Puvussa oli kaikki kohdillaan, hinta/materiaali/malli/napit selässä, joten ostin puvun sen enempää miettimättä. Sinne jäi mallinukke alasti töröttämään :DD Mulle iski siellä kaupassa sellainen tunne, että mun on saatava puku heti mukaan, ettei kukaan muu pääse koskemaan ja sovittamaan sitä :D niinpä kannoin puvun kotiin äitini iloksi. Tuolla se nyt makailee kiltisti vanhempieni työhuoneessa pukupussissa suojassa pölyltä ja likaisilta näpeiltä. Lupasin itselleni, etten sovittele pukuani päälle kuin muutaman kerran silloin kun on pakko (yhteensopivuus kenkien, korujen, alusvaatteiden kanssa ja kontrollisovitus mahdunko yhä pukuun), jottei puvulle pääse tapahtumaan mitään haavereita xD
| Sneak peak ;) |
Nyt kuluneena viikonloppuna pyörähdin vanhempieni kanssa pikkusiskon luona Kuopiossa. Käytiin lauantaina Ikeassa katselemassa äidin ja isän uuteen keittiöön säilytysratkaisujuttuja ja samalla katselin vähän häitä silmällä pitäen koristeita.Sieltä lähti mukaan kaunis kehys ruokapöytään, johon suunnittelin laittavani menun. Sitten ajettiin keskustaan ja mentiin Sokoksen 3+1 (tai jotain) päiville, josta löysin alennuksesta ihanat lautasliinat häihin, jotka oli pakko ottaa mukaan. Nyt on iiihanat Pentikin lautasliinat ostettuna. Häitä ajatellen minulla on siis puku, servetit ja kehys menua varten hankittuna :D
Niinpä minun ajatus, lähden Kuopioon vain katselemaan ja kartoittamaan valikoimaa päättyi hieman toisenlaisiin tunnelmiin :) hih! Mutta oli mukavaa kaikin puolin <3
Sitten käytiin porukalla syömässä tutussa Amarillossa, joka oli annosten koon puolesta paljon parempi kuin Oulun tai Rovaniemen vastaavat. Annokset olivat todella maittavia ja ISOJA verrattuna Ouluun, jännä, miten saman ketjun alla on niin paljon vaihtelua.. Mahat soikeina päätettiin käväistä vielä nopeaan Anttilassa ja minä eksyin laukkuosastolle (virhe!) ja siellä minua odotteli aivan ihana laukku, jota ilman en kaupasta päässyt lähtemään...
| <3 |
keskiviikko 13. maaliskuuta 2013
Kysymyksiä & vastauksia
Vilma haastoi minut tekemään tällaisen kysymysjutun ja nyt pikkasen myöhässä ajattelin vihdoin tarttua haasteeseen :) Sori Vilma, oon hias :DD
VIHKINEN
1. Kirkko, maistraatti vai muu? Kirkko
a) Pitkä vai lyhyt kaava? Lyhyt
b) Saattaako isä vai kävelettekö yhdessä? Hmm, en oo vielä paljastanu tätä kenellekään ;)
c) Vihkisormus vain morsiammelle vai molemmille? Morsiammelle
VIERAAT
1. Vierasmäärä: 15,50,100 vai 150? about 80
2. Häät lapsilla vai ilman? Lapsilla tottakai :)
3. Yksi kaaso vai useampi? Neljä kaasoa
4. Perustelut kaasovalinnoille? Tämä oli minulle aika helppo valinta. Pikkusisko tietenkin, lapsuudenystävä ja kaksi hyvää ystävää Oulun vuosilta. Ja nyt ollaan jo huomattu, että kaasot tasapainottavat kivasti toisiaan <3
5. Kutsut häihin sähköisesti vai perinteisesti? Perinteisesti, kutsukorttien raakaversiot on jo tekeillä
6. Toivotko häälahjaksi vierailta; tavaroita häälahjalistan muodossa, rahaa tilille vai kukin saa tehdä miten parhaaksi näkee? Meille on kahdeksan yhteisen vuoden aikana kertynyt jo sen verran paljon astioita ja tavaraa, että ajattelimme laittaa vieraille tilinumeron, johon saa laittaa rahaa meidän häämatkaa varten :)
JUHLAPAIKKA
1. Mitä tyyliä edustava? Vanha koulu, öö 1800-luvulta
2. Pitopalvelu erikseen vai ruoka juhlapaikasta? Ruoka juhlapaikasta ja liha ehkä kolmannen osapuolen toimittamana
3. Kolme kriteeriä juhlapaikan valinnalle
1. Suuri juhlasali, jossa kaikki vieraat mahtuvat istumaan yhdessä samassa tilassa ilman tunnetta, että meidät on laitettu tänne erilliseen huoneeseen muiden ei niin tärkeiden vieraiden kanssa.
2. Ruoka paikan päältä niin, ettei itse tarvitse tehdä kaikkea
3. Sijaitsee Kiuruvedellä
4. Onko koristelussa jokin tietty teemaväri? Noup. Saa nähdä tuleeko..
TARJOILU
1. Alkoholitarjoilu vai ei? Ruoan kanssa viiniä pulloissa, ei sellaisissa tonkissa ja illalla booli sekä miehille ehkä viskiä. En halua kaljatölkkejä lojumaan joka paikkaan (tässä oon vähän hirviömorsian :D )
2. Unelmamenusi? Alkuun kalaa ja erilaisia salaatteja, ehkä katkaraputartaria. Pääruoaksi nautaa ja kasviksia, jälkkäriksi mansikoita ja jäätelöä tai jotain suklaajuttua.
3. Perinteinen kermakakku vai joku moderni versio? Aika perinteinen kakku, juustokakut ei oikein iske minuun eikä varsinkaan tulevaan sulhaseen. Ollaan haaveiltu sellaisesta Bisketin kinuskileivoksien tapaisesta kakusta :P
4. Panostus rahallisesti ohjelmassa vai ruuassa vai molemmissa? Ruuassa ehdottomasti.
5. Mikä ruoka olisi ehdoton ei? Aika moni :D mutta ehkä karjalanpaisti ja kouluruoan tapaiset suurkeittiö ruoat.
OHJELMA
1. Hääleikkejä vai ei? Hauskat on ihan ok, muttei mitään noloja juttuja.
2. Morsiamenryöstö, kyllä vai ei? No ei minulla ole tätä mitään vastaan, mutta on sitten asia erikseen, suostuuko sulhanen tekemään vaadittavia asioita minun takaisin saamiseksi :DD
3. Hääkimpun heitto, kyllä vai ei? Kyllä :) Itse sain viime kesänä kimpun ja nyt olen menossa naimisiin, joten pitäähän minun laittaa hyvä onni eteenpäin ;)
4. Toivotko puheita? Kyllä
5. Kuka juontaa tilaisuuden? Vähän vielä auki, minun pikkuveli ja Anni? (jolta ei ole vielä kysytty tätä..)
6. Valokuvas miljöössä ennen hääjuhlaa vai sen aikana vai studiossa? Miljöössä ja ehkä ennen vihkimistä jossain studiossa
7. Palkattu valokuvaaja hääjuhlassa? Noup.
8. Livebändi, DJ vai jotain siltä väliltä? Jotain siltä väliltä. Mutta ei livebändiä!
9. Rajattu juhlimisaika vai bileet aamuun asti? Juhlapaikka asettaa tähän rajat, eli rajattu juhlimisaika ikävä kyllä, mutta olemme varanneet hääpaikan läheisyydestä huvilan, jossa ehkä jatkot..
10. Häävalssi, häätanssi vai ei ollenkaan? Hiukka auki vielä, ehkä häätanssi, mutta perinteinen häävalssikin olisi niiiin ihana..
HÄÄPUKEUTUMINEN
1. Valkoinen hääpuku vai joku muu? Valkoinen tai ivory
2. Hunnulla vai ilman? Ilman
3. Kolme asiaa, joilla kuvailisit unelmiesi hääpukua? Tämä on vaikea. Luulin haluavani pitsisen puvun, mutta kun olen käynyt pukuja kokeilemassa jo useammassa liikkeessä, olen alkanut muuttaa mieltäni
1. klassinen
2. puolimerenneitomallinen
3. tuntuu päällä helpolta ja omalta eikä paina liikaa
4. Ostettu vai vuokrattu puku? Ostettu tai vuokrattu, riippuu ikävä kyllä hinnasta
5. Häämeikki/kampaus itse vai ammattilaisella? Kampaus kampaajalla, meikki vähän vielä auki.
6. Millaisia kukkia hääkimppuun? Pioneja ja ruusuja (pastellin sävyt)
7. Kaasojen pukeutuminen? Murretut pastellinvärit on ainut, mitä mekoilta toivon :)
8. Toivotko häävieraiden pukeutumiselta jotain erityistä? Noup
MUU
1. Hääbudjettisi? n. 7000e
2. Mistä asioista pihistät ja mihin panostat budjetin nimissä?
Panostamme paikkaan ja ruokaan. Pihistetään valokuvauksesta, eikä mitään livebändiä. Niin ja pihistän omista kengistä, laitan yo-kengät jalkaan, eihän ne sieltä mekon alta näy..
3. Kuuluuko häämatka budjettiin? Ei
4. Mikä olisi unelmien häämatkakohde? Joku rauhallinen paikka, jossa olisi lämmintä ja saisi olla rauhassa kahdestaan
5. Hääyö kotona vai hotellissa? Hotellissa
6. Mistä rahoitus? Pääasiassa oma rahoitus, mutta äiti ja isä sekä Jussin vanhemmat ovat myös mukana.
7. Onko polttarit juttu, mitä odotat? Hemmottelua vai kaupunkikierros? Kyllähän minä niitä odotan, ehkä enemmän hemmottelua toivon, mutta miksi ei kaupunkikierros. Kunhan ei tarvitse tehdä mitään kovin kamalaa xD
P.S. Loppu on kirjoitettu jo ihan silmät ristissä, toivottavasti vastaukset ovat suomea..
VIHKINEN
1. Kirkko, maistraatti vai muu? Kirkko
a) Pitkä vai lyhyt kaava? Lyhyt
b) Saattaako isä vai kävelettekö yhdessä? Hmm, en oo vielä paljastanu tätä kenellekään ;)
c) Vihkisormus vain morsiammelle vai molemmille? Morsiammelle
VIERAAT
1. Vierasmäärä: 15,50,100 vai 150? about 80
2. Häät lapsilla vai ilman? Lapsilla tottakai :)
3. Yksi kaaso vai useampi? Neljä kaasoa
4. Perustelut kaasovalinnoille? Tämä oli minulle aika helppo valinta. Pikkusisko tietenkin, lapsuudenystävä ja kaksi hyvää ystävää Oulun vuosilta. Ja nyt ollaan jo huomattu, että kaasot tasapainottavat kivasti toisiaan <3
5. Kutsut häihin sähköisesti vai perinteisesti? Perinteisesti, kutsukorttien raakaversiot on jo tekeillä
6. Toivotko häälahjaksi vierailta; tavaroita häälahjalistan muodossa, rahaa tilille vai kukin saa tehdä miten parhaaksi näkee? Meille on kahdeksan yhteisen vuoden aikana kertynyt jo sen verran paljon astioita ja tavaraa, että ajattelimme laittaa vieraille tilinumeron, johon saa laittaa rahaa meidän häämatkaa varten :)
JUHLAPAIKKA
1. Mitä tyyliä edustava? Vanha koulu, öö 1800-luvulta
2. Pitopalvelu erikseen vai ruoka juhlapaikasta? Ruoka juhlapaikasta ja liha ehkä kolmannen osapuolen toimittamana
3. Kolme kriteeriä juhlapaikan valinnalle
1. Suuri juhlasali, jossa kaikki vieraat mahtuvat istumaan yhdessä samassa tilassa ilman tunnetta, että meidät on laitettu tänne erilliseen huoneeseen muiden ei niin tärkeiden vieraiden kanssa.
2. Ruoka paikan päältä niin, ettei itse tarvitse tehdä kaikkea
3. Sijaitsee Kiuruvedellä
4. Onko koristelussa jokin tietty teemaväri? Noup. Saa nähdä tuleeko..
TARJOILU
1. Alkoholitarjoilu vai ei? Ruoan kanssa viiniä pulloissa, ei sellaisissa tonkissa ja illalla booli sekä miehille ehkä viskiä. En halua kaljatölkkejä lojumaan joka paikkaan (tässä oon vähän hirviömorsian :D )
2. Unelmamenusi? Alkuun kalaa ja erilaisia salaatteja, ehkä katkaraputartaria. Pääruoaksi nautaa ja kasviksia, jälkkäriksi mansikoita ja jäätelöä tai jotain suklaajuttua.
3. Perinteinen kermakakku vai joku moderni versio? Aika perinteinen kakku, juustokakut ei oikein iske minuun eikä varsinkaan tulevaan sulhaseen. Ollaan haaveiltu sellaisesta Bisketin kinuskileivoksien tapaisesta kakusta :P
4. Panostus rahallisesti ohjelmassa vai ruuassa vai molemmissa? Ruuassa ehdottomasti.
5. Mikä ruoka olisi ehdoton ei? Aika moni :D mutta ehkä karjalanpaisti ja kouluruoan tapaiset suurkeittiö ruoat.
OHJELMA
1. Hääleikkejä vai ei? Hauskat on ihan ok, muttei mitään noloja juttuja.
2. Morsiamenryöstö, kyllä vai ei? No ei minulla ole tätä mitään vastaan, mutta on sitten asia erikseen, suostuuko sulhanen tekemään vaadittavia asioita minun takaisin saamiseksi :DD
3. Hääkimpun heitto, kyllä vai ei? Kyllä :) Itse sain viime kesänä kimpun ja nyt olen menossa naimisiin, joten pitäähän minun laittaa hyvä onni eteenpäin ;)
4. Toivotko puheita? Kyllä
5. Kuka juontaa tilaisuuden? Vähän vielä auki, minun pikkuveli ja Anni? (jolta ei ole vielä kysytty tätä..)
6. Valokuvas miljöössä ennen hääjuhlaa vai sen aikana vai studiossa? Miljöössä ja ehkä ennen vihkimistä jossain studiossa
7. Palkattu valokuvaaja hääjuhlassa? Noup.
8. Livebändi, DJ vai jotain siltä väliltä? Jotain siltä väliltä. Mutta ei livebändiä!
9. Rajattu juhlimisaika vai bileet aamuun asti? Juhlapaikka asettaa tähän rajat, eli rajattu juhlimisaika ikävä kyllä, mutta olemme varanneet hääpaikan läheisyydestä huvilan, jossa ehkä jatkot..
10. Häävalssi, häätanssi vai ei ollenkaan? Hiukka auki vielä, ehkä häätanssi, mutta perinteinen häävalssikin olisi niiiin ihana..
HÄÄPUKEUTUMINEN
1. Valkoinen hääpuku vai joku muu? Valkoinen tai ivory
2. Hunnulla vai ilman? Ilman
3. Kolme asiaa, joilla kuvailisit unelmiesi hääpukua? Tämä on vaikea. Luulin haluavani pitsisen puvun, mutta kun olen käynyt pukuja kokeilemassa jo useammassa liikkeessä, olen alkanut muuttaa mieltäni
1. klassinen
2. puolimerenneitomallinen
3. tuntuu päällä helpolta ja omalta eikä paina liikaa
4. Ostettu vai vuokrattu puku? Ostettu tai vuokrattu, riippuu ikävä kyllä hinnasta
5. Häämeikki/kampaus itse vai ammattilaisella? Kampaus kampaajalla, meikki vähän vielä auki.
6. Millaisia kukkia hääkimppuun? Pioneja ja ruusuja (pastellin sävyt)
7. Kaasojen pukeutuminen? Murretut pastellinvärit on ainut, mitä mekoilta toivon :)
8. Toivotko häävieraiden pukeutumiselta jotain erityistä? Noup
MUU
1. Hääbudjettisi? n. 7000e
2. Mistä asioista pihistät ja mihin panostat budjetin nimissä?
Panostamme paikkaan ja ruokaan. Pihistetään valokuvauksesta, eikä mitään livebändiä. Niin ja pihistän omista kengistä, laitan yo-kengät jalkaan, eihän ne sieltä mekon alta näy..
3. Kuuluuko häämatka budjettiin? Ei
4. Mikä olisi unelmien häämatkakohde? Joku rauhallinen paikka, jossa olisi lämmintä ja saisi olla rauhassa kahdestaan
5. Hääyö kotona vai hotellissa? Hotellissa
6. Mistä rahoitus? Pääasiassa oma rahoitus, mutta äiti ja isä sekä Jussin vanhemmat ovat myös mukana.
7. Onko polttarit juttu, mitä odotat? Hemmottelua vai kaupunkikierros? Kyllähän minä niitä odotan, ehkä enemmän hemmottelua toivon, mutta miksi ei kaupunkikierros. Kunhan ei tarvitse tehdä mitään kovin kamalaa xD
P.S. Loppu on kirjoitettu jo ihan silmät ristissä, toivottavasti vastaukset ovat suomea..
maanantai 4. maaliskuuta 2013
Viuhketta
![]() |
| Kuva: http://www.stylemepretty.com |
Heipsan! Mä oon tällä hetkellä maailman huonoin blogin pitäjä ever :) Kameraan ei ole tallentunut yhtään kuvaa ja elämä on suhteellisen hektistä. Viikot paahdan töissä täyttä päivää, iltaisin pitäisi ennättää liikkua sekä tehdä kouluhommia ja viikonloput on pyhitetty joko Ouluun tai tänne. Oon oppinut uudessa työpaikassa ihan äärettömän paljon ja nyt kun harjoittelua on kuukausi takana, olen alkanut päästä jo hiukan sairaalamailmaan syövereihin kiinni. Minulle yllätyksenä tuli, kuinka paljon siellä pitää tehdä kaiken maailman paperitöitä. Mutta nauttinut olen tästä työstä ja tuntuu, että olen ihan omalla alalla :) niin paljon kuin sitä olenkaan pähkäillyt..
Kolme viimeistä viikkoa on mennyt sairastaessa, joten liikkuminen on aika tehokkaasti jäänyt sairastelujen takia väliin. Viime viikolla kävin täällä uudistuneella kuntosalilla ekaa kertaa ja yllätyin iloisesti. Kiuruvedellä on tosi hyvä kuntosali, eikä se edes ole kallis. Ajattelin ostaa kyseiselle salille sarjalippupaketin ja alkaa käymään salilla 1-2 kertaa viikossa. Suunnittelin itselle sellaisen; tällä treenillä näytät hyvälle hääpuvussa ohjelman. Eli paljon käsille ja selälle treeniä. Ja jos tämän lisäksi jaksaisin innostua taas juoksemisesta. Noh, katsotaan :D
Ja sitten ihaniin asioihin, eli häiden suunnitteluun. Olen käynyt jo useammassa liikkeessä katsomassa ja sovittelemassa hääpukuja. Niistä ei vain saa ottaa kuvia ennen ostopäätöstä, joten ei ole kuvia tänne laittaa :( Vielä ei ole ihan sitä hinnaltaan ja ulkoiselta olemukseltaan täydellistä pukua löytynyt, paitsi yksi, joka oli sitten aivan liian suuri. Pöh, jospa se puku löytyy, ettei käy niin kuin yhdessä unessani kävi, astelin kirkon käytävää valkoisessa pikkuruisessa yöpuvussa. Jussin kanssa suunniteltiin viikonloppuna ruokalistaa ja ah niin ihanaa vieraslistaa, eli eteenpäin mennään. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa ;)
![]() |
| Kuva: http://www.stylemepretty.com |
Tajusin, että koska häät ovat elokuussa, sinne tarvitaan illaksi kynttilöitä sisälle luomaan tunnelmaa ;)
![]() |
| Kuva: stylemepretty.com |
keskiviikko 20. helmikuuta 2013
Häät
No niin, nyt mun blogiin ei sitten taida muuta mahtuakaan kun häät, häät ja vielä kerran häät :D Tunteet ovat vaihdelleet aika vuoristorataa häiden suhteen. Ekan viikon olin ihan innoissani ja suunniteltiin Jussin sekä muidenkin (eli äidin ja kaasojen) kanssa häitä. Saatiin suunnitelmat jo aika pitkälle. Kirkko on varattu 10.8.2013, iiks! Juhlapaikka on valittu ja sitä käyty katsomassa ja sitten odoteltiin vastausta paikan tarjouksen muodossa. Noh, tarjouksen tuleminen kesti ja minun ensimmäinen into ja huuma laantui. Sitten tuli pessimisti-Laura esiin. Olin ihan varma, etten millään kerkeä suunnitella kaikkea ja järjestää häitä elokuuksi. Olin jo innoissani tilaamassa pukua Kiinasta, mutta sitten aloin olla ihan varma, että katsomani puku tekee takapuolestani isomman näköisen, ei tule ajallaan tai minua tullaan mitä luultavammin huijaamaan :D Ja sitten iski paniikki rahasta, häiden järjestäminen maksaa kuitenkin yllättävän paljon, vaikka koittaa kuinka karsia. Kaikki lähipiirissä eivät tuntuneet ymmärtävän ajatustamme pienemmistä häistä ja olemme saaneet kuulla useamman kerran kommentteja, että pitäähän nyt se ja se tyyppi kutsua, koska noh, se on kohteliasta ja pitää vaan nyt kutsua. Miksi meidän opiskelijoiden, joilla ei ole kamalasti ylimääräistä rahaa (lue: ei ollenkaan ylimääräistä rahaa) pitäisi kustantaa sellaisia vieraita meidän omiin häihimme, jotka tulisivat sinne vain kohteliaisuudesta eivätkä ole olleet MEIDÄN elämäämme mitenkään kosketuksissa vuosikausiin? Uskoisin, että nämä ihmiset odottaisivat koko hääjuhlan ajan, että milloin on se kahvi, jonka jälkeen viitsii lähteä kohteliaasti kotiin. Mutta onneksi omat vanhempani ovat olleet aivan ihania ja ovat sitä mieltä, että järjestämme juuri sellaiset häät kuin haluamme ja kutsumme just niitä ihmisiä, keitä itse haluamme. Nyt pessimisti-Laura alkaa väistyä sivuun ja olen ihan innoissani lähdössä viikonlopuksi Ouluun, jolloin mennään osan kaasoista (minulla on neljä kaasoa) kanssa katsomaan ja ehkä sovittamaan hääpukuja <3 jos sitten uskaltaisin tilata sen omani sieltä netistä, katsotaan.. Keräsin Pinterestiin omaa hääkansiota, johon on eksynyt myös muutama minun silmää miellyttävä hääpuku, pitsiä ja vintage tyyliä, ainakin tällä hetkellä :) Morsianhan saa muuttaa mieltään, eikös ;)

Kuva: cache.elizabethannedesigns.com

Kuva: stylemepretty.com

Kuva: cache.elizabethannedesigns.com

Kuva: stylemepretty.com
sunnuntai 3. helmikuuta 2013
Elämä muuttuu
Hehee, ihan pikkuiselle aikaa tämän neidin elämä on muuttunut aika paljon.. Vielä en itse oikein edes käsitä, kuinka paljon :)
25.1.2013 jää minulle ja Jussille mieleen varmasti loppu elämäksemme. Päivä alkoi hieman poikkeavasti kun ei mentykään perjantaina kouluun vaan skipattiin se ja mentiin elokuviin päivänäytökseen (katsottiin Django ja oli muuten hyvä). Elokuvan jälkeen laitettiin kotona ruokaa ja ruoan päätyttyä minua kosittiin 8 vuoden seurustelun jälkeen :) hetki ja tilanne olivat aivan maagisia, huoh <3 vastasin tietenkin myöntävästi, eikä tarvinnut miettiä asiaa ollenkaan!
Olemme jo pidempään olleet sitä mieltä, että sitten kun mennään kihloihin, päätetään myös hääpäivä ja niin alustava päivä päätettiin tiistaina :) Siitä alkoi mahdoton häiden suunnittelu ja nyt suunnitelmat ovat jo aika pitkällä.
30.1.2013 palautin yliopistolla kaikki graduun liittyvät materiaalit ja kirjoittelin graduni pikkuista vaille valmiiksi, vähän vielä jäi kirjoitettavaa loppuharjoittelun oheen, mutta ihan vähän vaan :D jee!
1.2.2013 kävimme hakemassa uudet sormukset Jussin kanssa, pakkasin Oulun kodissani tärkeimmät tavarat mukaani ja muutin suuren jääkiekkokassin avustuksella 4 kuukaudeksi vanhempieni luokse Kiuruvedelle. Täällä ollaan jo keretty vähän juhlia kihloja, suunnitella häitä ja käyty katsomassa mahdollista hääpaikkaa. Nyt parhaillaan jännitän huomista ja uutta työpaikkaa
4.2.2013 eli huomenna minulla alkaa sitten loppuharjottelu, iiks! Pikkuhiljaa alkaa jännittää. Saa nähdä, miten hyvin pystyn tänne päivittelemään kuulumisia. Ainakin kuvien lataaminen on aika hidasta.. Mutta ainahan sitä voi kirjoittaa ilman kuvia :)
25.1.2013 jää minulle ja Jussille mieleen varmasti loppu elämäksemme. Päivä alkoi hieman poikkeavasti kun ei mentykään perjantaina kouluun vaan skipattiin se ja mentiin elokuviin päivänäytökseen (katsottiin Django ja oli muuten hyvä). Elokuvan jälkeen laitettiin kotona ruokaa ja ruoan päätyttyä minua kosittiin 8 vuoden seurustelun jälkeen :) hetki ja tilanne olivat aivan maagisia, huoh <3 vastasin tietenkin myöntävästi, eikä tarvinnut miettiä asiaa ollenkaan!
Olemme jo pidempään olleet sitä mieltä, että sitten kun mennään kihloihin, päätetään myös hääpäivä ja niin alustava päivä päätettiin tiistaina :) Siitä alkoi mahdoton häiden suunnittelu ja nyt suunnitelmat ovat jo aika pitkällä.
![]() |
| marthastewartweddings.com |
30.1.2013 palautin yliopistolla kaikki graduun liittyvät materiaalit ja kirjoittelin graduni pikkuista vaille valmiiksi, vähän vielä jäi kirjoitettavaa loppuharjoittelun oheen, mutta ihan vähän vaan :D jee!
1.2.2013 kävimme hakemassa uudet sormukset Jussin kanssa, pakkasin Oulun kodissani tärkeimmät tavarat mukaani ja muutin suuren jääkiekkokassin avustuksella 4 kuukaudeksi vanhempieni luokse Kiuruvedelle. Täällä ollaan jo keretty vähän juhlia kihloja, suunnitella häitä ja käyty katsomassa mahdollista hääpaikkaa. Nyt parhaillaan jännitän huomista ja uutta työpaikkaa
4.2.2013 eli huomenna minulla alkaa sitten loppuharjottelu, iiks! Pikkuhiljaa alkaa jännittää. Saa nähdä, miten hyvin pystyn tänne päivittelemään kuulumisia. Ainakin kuvien lataaminen on aika hidasta.. Mutta ainahan sitä voi kirjoittaa ilman kuvia :)
sunnuntai 27. tammikuuta 2013
Sneak peek
Tämä viikonloppu on ollut sanoinkuvaamaton <3
Tehtiin perjantaina hyvää ruokaa ;)
Lisää kuvia myöhemmin..
maanantai 21. tammikuuta 2013
Kuulumisia
Minua harmittaa niin kovasti, etten ennätä kirjoittaa tänne niin usein kuin haluaisin :( Elämä on ollut aikamoista kiirettä, mutta ei sitä kiirettä voi täysin syyttää.. Minusta olisi ihanaa laittaa tänne kivoja kuvia tekstin tueksi, mutta niitä pitäisi jonkun muistaa ottaakin. Kamera on kivasti nököttänyt tuolla laatikossa ja puhelimen muististakaan ei kuvia löytynyt (onneksi Jussin puhelimesta löytyi jokunen).
Mutta siis mikä kiire? Olen koittanut puskea kovalla vauhdilla viimeisiä kouluhommia eteenpäin ennen helmikuussa alkavaa loppuharjoittelua. Opettajat ovat pelotelleet meitä, ettei loppuharjoittelun sivussa kannata kuvitella tekevänsä muita kouluhommia, kuten gradua. Noh, minun intohimoinen suunnitelmani oli saada gradu ennen helmikuuta valmiiksi, mutta nyt näyttää siltä, ettei se tule ihan onnistumaan. Gradu on pitkälti itsenäistä työskentelyä, mutta välillä tulee käydä omien ohjaajien kanssa ohjauskeskusteluja, jotta pääsee eteenpäin. Koitin joulukuun alussa varata ohjausaikaa joulukuulle, mutta en saanut ohjausta kuin vasta tammikuun 22. päivälle. Niinpä gradu on jäänyt roikkumaan. Osa syynä ohjauksen puute, mutta pitkälti syy on se, että minulla paloi hermo tuohon ohjaajien ajan käyttöön ja ainaiseen asioiden tulevaisuuteen sysäämiseen. Pidin sitten joulukuun gradusta lomaa ja nyt tammikuussa olen omaan tahtiini kirjoitellut sitä eteenpäin ottaen mallia aiemmista töistä ja niin osa ajastani on mennyt syventävän kirjallisuuden tenttimiseen. Sain tentin tehtyä viime perjantaina :) jee! Siihen piti lukea kolme eri aihealuetta käsittelevää kirjaa ja sitten tentissä kysyttiin kaikista kirjoista essee kysymykset. Luettiin tyttöjen kanssa yhdessä ja tehtiin kirjoista suomenkieliset tiivistelmät, niitä tankkasin viime viikon ja kävin perjantaina tenttimässä. Enää olisi opinnoista jäljellä gradu, syventävä kliininen oppimisjakso ja 6 op vapaavalintaisia opintoja. Ajattelin ensin suorittaa vapaavalintaiset nyt joulu-tammikuussa alta pois, mutta se olisi vienyt liikaa aikaa lukemiselta ja kirjoitustyöltä, joten ajattelin jättää vapaavalintaiset kesällä suoritettaviksi. Vähän saan kyllä soimata itsenäni kun nuo olisi voinut suorittaa jo opintojen ensimmäisinä vuosina, mutta ovat jääneet ikävästi roikkumaan muiden "tärkeämpien" kurssien ajaessa ohi. Mutta kesällä sitten.. Minun valmistuminen ei kuitenkaan jää noista vapaavalintaisista kiinni, koska gradun ja loppuharjoittelun byrokratia kestää ainakin syksyyn saakka.. Sekin meinaa vähän stressata, mutta mikäs kiire minulla, valmiissa elämässä :)
Muutoin kuin kouluhommilta minua on pitänyt kiireisenä kivat jutut, viikonloppuisin on ollut jos minkäläistä tekemistä ja oi, että minulle tulee ikävä tätä kaikkea loppuharjoittelun ajan. Pitää ehdottomasti tulla viikonloppuisin käymään aina täällä Oulun kotona :) Viikko sitten viikonloppuna käytiin ystäväpariskunnan kanssa syömässä Parilla Steak Housessa ja tyttöjen kanssa elokuvissa katsomassa Anna Karenina. Parillaa en voi suositella kyllä kenellekkään, ruoka oli hintaansa nähden suoraan sanoen surkeaa ja oltiin kaikki aika pettyneitä annoksiimme. Ja olivat vissiin muutkin asiakkaat samaa mieltä, koska olimme ainoat asiakkaat kyseisessä paikassa lauantaina kiihkeimpään ruokailuaikaan :( ei mahda pulju pysyä pitkään pystyssä.
Nyt kuluneena viikonloppuna aloitettiin lauantaiaamu Jussin kanssa umpihankijuoksulenkillä. Yön aikana oli tullut 10 cm lunta ja kaikkia katuja ei oltu ehditty aurata, siellä me sitten juostiin välillä umpihangessa. Pitkään aikaan ei ole tullut juoksemassa käytyä, kunto oli vähän rapistunut, mutta olihan mukavaa käydä kahdestaan juoksemassa. Päivällä käytiin anopin kanssa syömässä Fransmannissa, jossa listat olivat uudistuneet sitten viime kerran. Ruoka oli ihan mahdottoman hyvää ja istuttiinkin siellä yli kaksi tuntia :) otin ensimmäisen kerran alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan. Yleensä olen vain syönyt isomman pääruoan, mutta nyt tein poikkeuksen. Oli mahtavaa kun tällätavoin sai maistaa useampaa erilaista ruokaa. Söin aluksi jokuraputartaria ja pääruoaksi maalaissalaattia, nam :) Pitää ehdottomasti käydä toistekkin Fransmannissa ja syödä muulloinkin vähän pidemmän kaavan mukaan.
Syömästä riennettiin ystävän syntymäpäiville. Ja siellä oli aivan mahtavat tarjoilut, maha pitkällä sai vetää herkkuja, jotka olivat paitsi näyttäviä myös toosi hyviä ;) Me ei lähdetty synttäreiltä minnekkään tanssimaan, koska ajatuksena oli mennä sunnuntaina heti aamusta häämessuille. Noh, vaikka mentiin ajoissa nukkumaan (tosin Jussi heräsi klo 5 katsomaan NHL-peliä), aamulla nukutti ja mentiikin sinne messuille hieman myöhemmin. Ei olla ainakaan minun tietääkseni vielä menossa naimisiin Jussin kanssa, mutta oli ihanaa käydä messuilla katselemassa muotinäytöstä, hiplailemassa pukuja ja unelmoimassa ;) aah, mitä kaikkea ihanaa häihin kuuluukin. Kävin minä ihan huvin vuoksi kartoittamassa sormusvaihtoehtoja ja meinasin pyörtyä hinnoista :D Sellainen ihan simppeli nätti sormus muutamalla timantilla maksoi vaatimattomasti 1630 €, huh huh! Ihastuin Aurian sormuksiin, joita löytyy mm. täältä. Tuo malli on ajattomuudessaan aivan valtavan kaunis ja hinnaltaan aika suolainen :) Ja sitten siellä oli tietenkin niitä kultaseppiä, jotka lupaili, että tekevät juuri sellaisen sormuksen kuin haluan, paljonkohan sellaisesta saisi maksaa, en edes uskalla ajatella :) Tutustuimme myös Nikama -koruihin siinä samalla ja löytyi aika hienoja koruja, joihin pääsee täältä :) mutta oli mukavaa ja siellä näkyi yllättävän paljon tuttuja ;)
Ja jotta meidän sunnuntaista ei olisi tilanteita puuttunut, minä lämmittelin hieman saunaa, jonka seurauksena kiuas poltti kaikki omat sulakkeensa ja meidän koko asunnosta katkesi sähköt. Pääsulake ei ollut palanut, mutta silti oltiin ilman sähköä. Eikuin soittamaan klo 21.30 huoltomiehelle ja tämä tuli onneksi todella nopeaa ja "laittoi" meille sähköt takaisin päälle. Ei sitten käyty saunassa :D mutta onneksi saatiin sähköt päälle, ettei tarvinnut roudata kaikkia jääkaapin ja pakastimen sisältöjä ulos pakkaseen..
Loppuun on ihan pakko laittaa Jussin puhelimesta löytynyt jouluna otettu kuva. Kuva puhukoon puolestaan :D Terkkuja pikkuveljelle armeijaan <3
Mutta siis mikä kiire? Olen koittanut puskea kovalla vauhdilla viimeisiä kouluhommia eteenpäin ennen helmikuussa alkavaa loppuharjoittelua. Opettajat ovat pelotelleet meitä, ettei loppuharjoittelun sivussa kannata kuvitella tekevänsä muita kouluhommia, kuten gradua. Noh, minun intohimoinen suunnitelmani oli saada gradu ennen helmikuuta valmiiksi, mutta nyt näyttää siltä, ettei se tule ihan onnistumaan. Gradu on pitkälti itsenäistä työskentelyä, mutta välillä tulee käydä omien ohjaajien kanssa ohjauskeskusteluja, jotta pääsee eteenpäin. Koitin joulukuun alussa varata ohjausaikaa joulukuulle, mutta en saanut ohjausta kuin vasta tammikuun 22. päivälle. Niinpä gradu on jäänyt roikkumaan. Osa syynä ohjauksen puute, mutta pitkälti syy on se, että minulla paloi hermo tuohon ohjaajien ajan käyttöön ja ainaiseen asioiden tulevaisuuteen sysäämiseen. Pidin sitten joulukuun gradusta lomaa ja nyt tammikuussa olen omaan tahtiini kirjoitellut sitä eteenpäin ottaen mallia aiemmista töistä ja niin osa ajastani on mennyt syventävän kirjallisuuden tenttimiseen. Sain tentin tehtyä viime perjantaina :) jee! Siihen piti lukea kolme eri aihealuetta käsittelevää kirjaa ja sitten tentissä kysyttiin kaikista kirjoista essee kysymykset. Luettiin tyttöjen kanssa yhdessä ja tehtiin kirjoista suomenkieliset tiivistelmät, niitä tankkasin viime viikon ja kävin perjantaina tenttimässä. Enää olisi opinnoista jäljellä gradu, syventävä kliininen oppimisjakso ja 6 op vapaavalintaisia opintoja. Ajattelin ensin suorittaa vapaavalintaiset nyt joulu-tammikuussa alta pois, mutta se olisi vienyt liikaa aikaa lukemiselta ja kirjoitustyöltä, joten ajattelin jättää vapaavalintaiset kesällä suoritettaviksi. Vähän saan kyllä soimata itsenäni kun nuo olisi voinut suorittaa jo opintojen ensimmäisinä vuosina, mutta ovat jääneet ikävästi roikkumaan muiden "tärkeämpien" kurssien ajaessa ohi. Mutta kesällä sitten.. Minun valmistuminen ei kuitenkaan jää noista vapaavalintaisista kiinni, koska gradun ja loppuharjoittelun byrokratia kestää ainakin syksyyn saakka.. Sekin meinaa vähän stressata, mutta mikäs kiire minulla, valmiissa elämässä :)
Muutoin kuin kouluhommilta minua on pitänyt kiireisenä kivat jutut, viikonloppuisin on ollut jos minkäläistä tekemistä ja oi, että minulle tulee ikävä tätä kaikkea loppuharjoittelun ajan. Pitää ehdottomasti tulla viikonloppuisin käymään aina täällä Oulun kotona :) Viikko sitten viikonloppuna käytiin ystäväpariskunnan kanssa syömässä Parilla Steak Housessa ja tyttöjen kanssa elokuvissa katsomassa Anna Karenina. Parillaa en voi suositella kyllä kenellekkään, ruoka oli hintaansa nähden suoraan sanoen surkeaa ja oltiin kaikki aika pettyneitä annoksiimme. Ja olivat vissiin muutkin asiakkaat samaa mieltä, koska olimme ainoat asiakkaat kyseisessä paikassa lauantaina kiihkeimpään ruokailuaikaan :( ei mahda pulju pysyä pitkään pystyssä.
Nyt kuluneena viikonloppuna aloitettiin lauantaiaamu Jussin kanssa umpihankijuoksulenkillä. Yön aikana oli tullut 10 cm lunta ja kaikkia katuja ei oltu ehditty aurata, siellä me sitten juostiin välillä umpihangessa. Pitkään aikaan ei ole tullut juoksemassa käytyä, kunto oli vähän rapistunut, mutta olihan mukavaa käydä kahdestaan juoksemassa. Päivällä käytiin anopin kanssa syömässä Fransmannissa, jossa listat olivat uudistuneet sitten viime kerran. Ruoka oli ihan mahdottoman hyvää ja istuttiinkin siellä yli kaksi tuntia :) otin ensimmäisen kerran alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan. Yleensä olen vain syönyt isomman pääruoan, mutta nyt tein poikkeuksen. Oli mahtavaa kun tällätavoin sai maistaa useampaa erilaista ruokaa. Söin aluksi jokuraputartaria ja pääruoaksi maalaissalaattia, nam :) Pitää ehdottomasti käydä toistekkin Fransmannissa ja syödä muulloinkin vähän pidemmän kaavan mukaan.
Syömästä riennettiin ystävän syntymäpäiville. Ja siellä oli aivan mahtavat tarjoilut, maha pitkällä sai vetää herkkuja, jotka olivat paitsi näyttäviä myös toosi hyviä ;) Me ei lähdetty synttäreiltä minnekkään tanssimaan, koska ajatuksena oli mennä sunnuntaina heti aamusta häämessuille. Noh, vaikka mentiin ajoissa nukkumaan (tosin Jussi heräsi klo 5 katsomaan NHL-peliä), aamulla nukutti ja mentiikin sinne messuille hieman myöhemmin. Ei olla ainakaan minun tietääkseni vielä menossa naimisiin Jussin kanssa, mutta oli ihanaa käydä messuilla katselemassa muotinäytöstä, hiplailemassa pukuja ja unelmoimassa ;) aah, mitä kaikkea ihanaa häihin kuuluukin. Kävin minä ihan huvin vuoksi kartoittamassa sormusvaihtoehtoja ja meinasin pyörtyä hinnoista :D Sellainen ihan simppeli nätti sormus muutamalla timantilla maksoi vaatimattomasti 1630 €, huh huh! Ihastuin Aurian sormuksiin, joita löytyy mm. täältä. Tuo malli on ajattomuudessaan aivan valtavan kaunis ja hinnaltaan aika suolainen :) Ja sitten siellä oli tietenkin niitä kultaseppiä, jotka lupaili, että tekevät juuri sellaisen sormuksen kuin haluan, paljonkohan sellaisesta saisi maksaa, en edes uskalla ajatella :) Tutustuimme myös Nikama -koruihin siinä samalla ja löytyi aika hienoja koruja, joihin pääsee täältä :) mutta oli mukavaa ja siellä näkyi yllättävän paljon tuttuja ;)
Loppuun on ihan pakko laittaa Jussin puhelimesta löytynyt jouluna otettu kuva. Kuva puhukoon puolestaan :D Terkkuja pikkuveljelle armeijaan <3
perjantai 11. tammikuuta 2013
Finally it's friday
Jei, eka arkiviikko takana ja vihdoinkin perjantai :) tänään muutama essee palautettu ja vähän tilastollista analyysia tehty. Ja mikä tekee perjantaista perjantain, noh, meillä siivouspäivä. Minä oon vähän kummallinen, mutta tykkään siivota :D siinä näkee työnsä jäljen heti, ihanaa vastapainoa kaikelle muulle arkiselle aherrukselle. Meillä kävi viikolla rakennusmiehiä tekemässä ikkunatarkastusta ja olivat kivasti lompiseet sisällä kengät jalassa ja jättäneet kurajälkiä pitkin asuntoa, joten lattiatkin tuli kuurattua kunnolla. Samalla Jussi oli siivonnut meidän kaaostilassa olleen varaston, aivan mahtavaa :)) Ja mikä parasta, ulkona oli kiva pakkanen, joten vein kaikki petivaatteet ja sisustustyynyt yms. pihalle tuulettumaan. Ehkä parasta mennä illalla puhtaisiin lakanoihin nukkumaan, huoh! Pienestä on elämän onnelliset hetket tehty <3
Kuivausrumpu on mun suosikki petivaatteiden kanssa. Vanhat lakanat voi pesun ja kuivausrummussa pyörimisen jälkeen laittaa suoraan kaappiin, eikä niitä tartte kuivatella pitkin ovia. Mankelia lakanat vaan tartteisi, silittää en niitä jaksa. Kuivausrumpu on kätevä myös vuodevaatteille. Tuuletin petot ensin usemman tunnin ulkona ja sitten viskasin rumpuun, jossa pyörivät hetken. Lähti pöly ja ulkona tullut "kosteus". Ja niin, olin ahkera ja pesin meikkisudit piitkästä aikaa (näkyy siellä taustalla).
Näihin puhtaiden lakanoiden kuviin ja tunnelmiin, ihanaa viikonloppua kaikille. Meillä ainakin toivonmukaan nukutaan hyvin ensiyönä puhtaissa lakanoissa <3
torstai 10. tammikuuta 2013
Uudet treenikengät
Täällä yksi pieni ihminen on onnellinen ja mistä syystä? Sain vihdoinkin hommattua (lue: raskin) itselleni kunnon jumppakengät. Olin näitä kyseisiä yksilöitä käynyt pariinkin otteeseen kokeilemassa, mutta aina ne ovat rahatilanteen vuoksi jääneet kauppaan odottelemaan. Tiistaina koulupäivän jälkeen sain päähänpiston, että nyt haluan käydä ne ostamassa ja nimenomaan nyt, koska illalla on pumppi. Eihän siinä auttanut muu kuin lähteä kauppaan :) Sain joululahjaksi molemmilta mummuiltani rahaa, joten päätin panostaa ja ostaa kengät enää sen enempää miettimättä.
Kengät ovat ihan täydelliset ja olen niistä tällä hetkellä enemmän innoissani kuin jostakin hienoista korkkareista :) Ja paitsi, että kengät miellyttää ulkonäöllisesti, ne on myös tosi hyvät jalassa ja passaa sekä jumppaan, että zumbaan (oon jo kerinny testaamaan). Zumbaa vähän jännitin, mutta nämä pelitti siellä tosi hyvin, eikä "tökkineet" kuten edelliset. Ja värimaailmaltaan nuo kengät sopii mun muihin urheiluvaatteisiin sekä sisaruksiltani saamaan ihanaan joululahjaan :3
Nyt pitää jatkaa tylsempiä kirjoitusjuttuja eli koulujuttuja eli gradua, yök...
lauantai 5. tammikuuta 2013
Pyramiditreeni
Etsiskelin netin ihmeellisestä maailmasta uusia tuulia treenaamiseen. Ja löysin "pyramiditreenin", joka keskittyy jalkoihin. En ollut ennen kuullut pyramiditreenaamisesta ja kun esittelin ohjelmaa Jussille, se naureskeli mulle, että tiedänköhän minä mitä ajattelin kokeilla. Jussi oli kuulema aikoinaan treenannut samalla tavalla jaliksessa, muuta minulle ei suostuttu paljastamaan. Tänään ajattelin sitten kokeilla jumppaa ja tajusin, mistä Jussi oli minulle virnuillut. Oli ihan älyttömän rankka reeni ja jalat on vieläkin ihan puupökkelöt :D Pyramidi perustuu siihen, että kesken reenin keho vedetään "piippuun" ja sykettä nostetaan korkealle. Tämä tekee loppu reenistä, noh, aika mielenkiintoisen. Ja kaiken hyvän lisäksi ohjelma toistetaan kolme kertaa :) en antanut periksi ja tein reenin kolme kertaa, vaikka viimeisellä kerralla tuntui, että en olisi millään jaksanut. Aamupala nousi kurkkuun ja ajatus veden juomisesta tuntui pahalle :) Hyvä kuntoilumuoto siis! Terävyyttä ja kestävyyttä pitäisi minun saada lisää ja sitä tämä ainakin minun mielestä kehittää aika hyvin.
10 split-leg squat
20 regular squat
30 lunges (15 each leg)
40 toe-touches
50 sec. wall sit
100 jumping jacks
50 sec. wall sit
40 toe-touches
30 lunges (15 each leg)
20 regular squats
10 split-leg squats
Tämä toisestaan 3 kertaa :)
Alku tuntui liiankin helpolta, kun olen esim. pumpissa tottunut tekemään kyykkyjä painojen kanssa. Mutta nuo 100 jumping jacks (haarahyppely?) teki tiukkaa, en jaksanut niitä yhteen pötköön, vaan tein 50 pidin hengityksen tasaamisen pienen tauon ja tein toiset 50. Nosti aika kovasti sykettä ja hengästytti ja sen jälkeen pitikin jatkaa vielä! Tässä mulla riittää kevääksi harjoiteltavaa :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)





























