perjantai 14. kesäkuuta 2013

Hellettä ja vesisadetta

Loma alkaa tällä erää olemaan taputeltuna. Kaksi viikkoa on mennyt tosi nopeaa ja paljon on ennätetty tehdä :) ja mikä tärkeintä, oon ladannu akkuja kesän työrypistystä varten. Eka viikko oli ihanan helteinen, toinen ei niinkään. Mutta kivasti ennätin käydä uiskentelemassa, piknikillä, ottaa aurinkoa ja lenkkeillä.


Lisäksi kulunut loma on sisältänyt kuntosalilla rehkimistä ja pientä matkustelua. Kävin Oulussa gradun esitarkastuksen palautteessa. Jännitin palautetta jostain syystä älyttömästi eikä uni meinannut tulla silmään edellisenä yönä, mutta ihan turhaan jännitin :D joitakin muokkauksia pitää tehdä, jotka itse osasin pitkälle päätelläkin ja sitten gradu olisi valmis painoon <3 viimeinen lomaviikko meni nopeaa ja sain tehtyä loppuharjoitteluraportin valmiiksi hermon palaessa siihen, että kyseinen työ oli jäänyt niin pahasti roikkumaan.

Lisäksi loma on kulunut häämuistilistan juttuja hoidellessa. On pitänyt selvittää passijuttuja, kirkkoa, pappia, kuulutuksia, esteettömyystodistuksia sekä tietysti on pitänyt ostaa meikkejä häämeikkiä varten sekä käydä katselemassa vihkisormuksia ;) löysin kaksi aika potentiaalista sormusta Kiuruveden paikallisesta liikkeestä ja vielä täysin mulle sopivina, aah :) Jussin mielestä morsiammille kasvaa ahneus häiden myötä, en ymmärrä :DD


Mutta kaiken kaikkiaan on ollut ihanan rentouttava loma ja olen saanut aikaan aika kivasti kaikki ne jutut, mitä oli tarkoituksenakin. Noh, ajattelin, että olisin tehnyt graduun korjaukset tämän loman aikana, mutta se on kyllä jäänyt.. Sitten myöhemmin ;) Tämän kesän uusi juttu oli, että paistettiin ekan kerran itse muurinpohjalettuja ja vetäistiin Jussin kanssa litran taikina kahdestaan pikku possujen mahaan :P




lauantai 8. kesäkuuta 2013

Vähän erilainen viikonloppu

Viikko sitten perjantaina olin ihan intopinkeänä harjoittelun loppumisesta ja alkavasta lomasta. Olin viikon ajan keskittänyt kaikki mun ajatukset siihen, että jaksaisin vain viimeisen viikon töissä ja sitten saisin levätä. Kevät on ollut osin aika raskastakin aikaa ja tuntui, että oon ihan tosissaan loman ja levon tarpeessa. Perjantaina oli puhe mennä pikkusiskon kanssa kotikotiin viikonloppua viettämään. Meeri tuli hakemaan töiden jälkeen minua ja kertoi Kuopiossa asuvan hyvän ystäväni tulevan samalla kyydillä Kiuruvedelle. Jussi oli pakannut minulle tavaroita Kiuruveden reissua varten jo valmiiksi, kuinka huomaavaista, ajattelin vain. Tytöt kertoivat auton olevan täynnä ruoka-aineita, koska ystäväni oli menossa Kiuruvedellä mökille. Ja niin lähdimme matkaan. Hälytyskellot eivät soineet edes silloin kun ajoimme Jussin veljen kotiin, piti kuulemma hakea jotain tai jotain. Siellä se asia sitten minulle valkeni kun rautalangasta väännettiin, oltiin lähdössä viettämään Ouluun minun polttareita :D en meinannut millään uskoa asiaa, koska olin niin vahvasti menossa vanhempieni luokse :) Tästä hetkestä alkoivat ikimuistoiset polttarini, jotka sujuivat ihan älyttömän hyvin. Polttarit kestivät perjantaista sunnuntaihin ja tekemistä riitti, muttei ollut liikaa. Ja parasta oli hyvä seura <3 Polttariporukka keskittyi kuvien ottamiseen, joten minulle ei tallentunut kuin pari kuvaa puhelimen muistiin. Niinpä en voi tänne oikein mitään kuvia laittaa, mutta ihanilla kaasoillani on omissa blogeissaan kuvia ja kattava selitys polttareiden kulusta, eli Click  &  KliK.

Kaiken kaikkiaan viikonloppu oli jymymenestys ja olen vieläkin viikon jälkeen ihan fiiliksissä :) Kiitos ihanat, yllätitte minut täysin ja järjestitte ihan täydelliset polttarit! Jussille juuri huokailin, että häät on kyllä kiva juttu kun siihen liittyy itse ihanan juhlan ja suunnittelemisen lisäksi kaikkea kivaa oheisjuttua, kuten polttarit ja häämatka ;)