Lurun maailma
25-vuotias tyttö kirjoittaa kaikesta maan ja taivaan väliltä ja pitää tätä blogia päiväkirjatyyppisesti.
lauantai 24. elokuuta 2013
The Honeymoon
Heippa kaikille täältä Floridan lämmöstä! Häät sujui ihanasti ja nyt ollaan jo toisella puolella maailmaa pällistelemässä. Olemme matkalla ystäväpariskunnan kanssa ja on ollut ihan älyttömän hauskaa. Tehtiin 2 päivän matka USA:n eteläisimpään osaan Key Westiin ja maisemat oli aika siistejä (kuvia myöhemmin luvassa) ;) Key West tunnetaan myös mukavasta yöelämästä, jonka ansiosta eilen meni aika tosi lujaa ja tänään ei niinkään lujaa. Note to myself: hikkaa ei kannata koittaa tyrehdyttää shamppanjalla. Ja joo, saatiin juoda ihan oikeaa shampanjaa sunset risteilyllä. Opin, että täällä on kaikki isompaa kuin kotona Suomessa, jopa hangover ;)
torstai 18. heinäkuuta 2013
Liikuntaa
Voi että oon huono noiden otsikoiden keksimisessä :D mutta niin, ajatuksena oli kirjoittaa vähän liikunnasta ;D Toteutin 1.7.2013 pitkäaikaisen haaveeni ja liityin kuntoklubin jäseneksi. Olen jo pidemmän aikaa haaveillut moisesta, mutta silti aina jänistänyt liittymisen kanssa ja vedonnut milloin mihinkin tekosyyhyn (ne maksaa paljon, pystyn liikkumaan itse ihan yhtä paljon, onko ne nyt niin kummoisia yms). Iisalmeen muutettuani aloin katsella paikallista liikuntatarjontaa ja jumppia, jotka vaikuttuvat, noh, aika köyhiltä. Oulussa korkeakoululiikunnan tarjontaan tottuneena, Iisalmen jumpat olivat pieni pettymys. Parhain kurssitarjonta näytti olevan Pelixir -nimisellä kuntoklubilla. Siellä on kattavasti Les Mills -tunteja, kiva sali ja muitakin jumppia itselle sopivina aikoina (eli illalla).
Otin toukokuussa kuntoklubiin yhteyttä ja sain ilmaisen kokeilujakson ja sen päätyttyä päätin liittyä jäseneksi. Kesäkuukaudet olivat vielä liittymisetuna 10 e/ kuukausi, joka viimeistään sai minut liittymään. On kuitenkin tosiasia, että elokuussa pääsen klubille tosi harvoin häiden ja häämatkan takia. Niinpä tuo 10 e ei kirpaise, vaikken salille/jumppiin kauheasti ennättäisikään elokuun aikana. Lisäksi liittyessä sain kuntosaliohjauksen ja oman kuntosaliohjelman.
Oon käyny kokeilemassa ryhmäliikunnoissa Zumbaa ja maanantaina kävin ekan kerran Body Pumpissa. Kävin Oulussa Korkeakoululiikunnan pumpissa aikoinaan, mutta silti jännitin kovasti ekaa tuntia ja varsinkin blondina painojen vaihtoja. Kyselin kuntosaliohjelman tekemisen yhteydessä vinkkejä pumppiin ja kerroin tulevani maanantaina ensimmäisen kerran tunnille. Ohjaaja antoi kivasti neuvoja ja oli järjestänyt niin, että paikalla pumppi -tunnilla oli kaksi ohjaajaa, toinen veti tunnin ja toinen auttoi oikeissa asennoissa. Mahtavaa! Itse sain hyviä neuvoja ja huomasin skarppaavani huomattavasti kun joku seurasi, miten liikkeitä tein. Ihan hyvin osasin painotkin valita, enkä blondeillut kamalan pahasti muutoin kuin steppilaudan kanssa ;)
Kuntosaliohjelma oli aika erilainen kuin odotin. Kävi ilmi, että olin aiemmin tehnyt salilla aivan liian suurilla painoilla ja nyt painoja tiputettiin huomattavasti ja toistoja lisättiin. Oon tehnyt kerran tuon ohjelman ja lihakset oli sopivan väsyneet lopussa. Seuraavana päivänä tunsi tehneensä jotain, muttei ollut liian naatti. Ajattelin nyt muutaman kuukauden tehdä kiltisti tuota ohjelmaa ja pyrkiä olemaan sooloilematta xD
Otin toukokuussa kuntoklubiin yhteyttä ja sain ilmaisen kokeilujakson ja sen päätyttyä päätin liittyä jäseneksi. Kesäkuukaudet olivat vielä liittymisetuna 10 e/ kuukausi, joka viimeistään sai minut liittymään. On kuitenkin tosiasia, että elokuussa pääsen klubille tosi harvoin häiden ja häämatkan takia. Niinpä tuo 10 e ei kirpaise, vaikken salille/jumppiin kauheasti ennättäisikään elokuun aikana. Lisäksi liittyessä sain kuntosaliohjauksen ja oman kuntosaliohjelman.
Oon käyny kokeilemassa ryhmäliikunnoissa Zumbaa ja maanantaina kävin ekan kerran Body Pumpissa. Kävin Oulussa Korkeakoululiikunnan pumpissa aikoinaan, mutta silti jännitin kovasti ekaa tuntia ja varsinkin blondina painojen vaihtoja. Kyselin kuntosaliohjelman tekemisen yhteydessä vinkkejä pumppiin ja kerroin tulevani maanantaina ensimmäisen kerran tunnille. Ohjaaja antoi kivasti neuvoja ja oli järjestänyt niin, että paikalla pumppi -tunnilla oli kaksi ohjaajaa, toinen veti tunnin ja toinen auttoi oikeissa asennoissa. Mahtavaa! Itse sain hyviä neuvoja ja huomasin skarppaavani huomattavasti kun joku seurasi, miten liikkeitä tein. Ihan hyvin osasin painotkin valita, enkä blondeillut kamalan pahasti muutoin kuin steppilaudan kanssa ;)
Kuntosaliohjelma oli aika erilainen kuin odotin. Kävi ilmi, että olin aiemmin tehnyt salilla aivan liian suurilla painoilla ja nyt painoja tiputettiin huomattavasti ja toistoja lisättiin. Oon tehnyt kerran tuon ohjelman ja lihakset oli sopivan väsyneet lopussa. Seuraavana päivänä tunsi tehneensä jotain, muttei ollut liian naatti. Ajattelin nyt muutaman kuukauden tehdä kiltisti tuota ohjelmaa ja pyrkiä olemaan sooloilematta xD
Alkuun lämmittely 10 min crosstrainerilla
1. Jalkaprässi istuen 35 kg 3 x 15
2. Polven ojennus 15 kg 3 x 15
3. Polven koukistus 20 kg 3 x 15
4. Veto rinnan eteen 25 kg 3 x 15
5.Pystysoutu alataljassa 15 kg 3 x 15
6. Penkkipunnerrus 25 kg 3 x 15
7. Vatsat 14 kg 3 x 20
8. Selänojennus 23 kg 3 x 20
9. Vartalonkierto 18 kg 3 x 15 (puoli)
Palauttelu noin 10 min
Että sellainen ohjelma, aika simppeli. Tämä oli mun toivomuksesta kiinteyttävä kokovartalon harjoitusohjelma.
lauantai 13. heinäkuuta 2013
Make up!
Oon viime aikoina tuhlannut ihan hävettävän paljon rahaa meikkeihin, siis häämeikkeihin ;) Taustoja selvittääkseni, oon miettinyt kovasti häämeikkiä ja sitä kuka sen tekee. Hiukset käyn laitattamassa Kiuruvedellä hääaamuna. Samaisesta paikasta olisi saanut myös meikkauksen, mutta.. kyseisen kampaajan meikkaajan taidot mietityttivät kovasti. Niinpä kysyin ihanaiselta kaasoltani, joka meikkasi minut polttareissani, olisiko hän auttanut minua meikin kanssa, ja hän suostui. Niinpä päädyimme siihen, että minä teen itse meikkipohjan ja kaaso silmämeikin yms.
Ja koska häämeikki tehdään itse, olen päässyt ostelemaan vähän "parempia" meikkejä hääpäivää ajatellen, mutta toisaalta, ne jäävät minulle käyttöön ja ovat jo osin käytössä. Nyt kun on tullut panostettua vähän hintavimpiin meikkeihin, on kyllä tullut huomattua ero halvempiin. Ripsarina olen jo useamman vuoden aikana käyttänyt Kanebon 38° taivuttavaa maskaraa, johon olen ihan koukuttunut. Nyt olen päässyt Lancomen Teint Miracle meikkivoiteen makuun ja ei taida olla vanhaan paluuta, on nimittäin aika täydellistä tavaraa. Meikkivoidetta ei tarvitse laittaa paljoa, se levittyy kuin unelma ja tuntuu iholla ihanalta, ei tukkoiselta. Lisäksi se peittää kivasti, olematta pakkelimainen. Aah! Toinen uusi tuttavuus on Lancomen huulipuna, joka oikeasti pysyy koko päivän jopa minun vaikeilla huulilla! Ja se koostumus.. Ihan ilmaisiahan nämä tuotteet ei ole :( Yksi ehdoton tällaiselle ongelmaihoiselle on Blascon peitevoide, jota Vilma minulle esitteli, uskomaton tuote!
Ja koska häämeikki tehdään itse, olen päässyt ostelemaan vähän "parempia" meikkejä hääpäivää ajatellen, mutta toisaalta, ne jäävät minulle käyttöön ja ovat jo osin käytössä. Nyt kun on tullut panostettua vähän hintavimpiin meikkeihin, on kyllä tullut huomattua ero halvempiin. Ripsarina olen jo useamman vuoden aikana käyttänyt Kanebon 38° taivuttavaa maskaraa, johon olen ihan koukuttunut. Nyt olen päässyt Lancomen Teint Miracle meikkivoiteen makuun ja ei taida olla vanhaan paluuta, on nimittäin aika täydellistä tavaraa. Meikkivoidetta ei tarvitse laittaa paljoa, se levittyy kuin unelma ja tuntuu iholla ihanalta, ei tukkoiselta. Lisäksi se peittää kivasti, olematta pakkelimainen. Aah! Toinen uusi tuttavuus on Lancomen huulipuna, joka oikeasti pysyy koko päivän jopa minun vaikeilla huulilla! Ja se koostumus.. Ihan ilmaisiahan nämä tuotteet ei ole :( Yksi ehdoton tällaiselle ongelmaihoiselle on Blascon peitevoide, jota Vilma minulle esitteli, uskomaton tuote!
Tuo meikkivoide helpotti tänään vähän oloa, nimittäin iho tosissaan pukkaa talia pintaan ja on ihan kamalan näköinen. Aamulla satuin salilla katsomaan peilistä meikitöntä naamatauluani niin meinasi itku päästä (ja kyllä olin lauantaina aamulla klo 8.30 salilla O_o , syy Jussin polttareiden). Epäpuhtauksia tunkee ihan älynä varsinkin poskien iholta ja joka kerta kun katsoo peiliin, on joku uusi näppylä ilmestynyt naamariin, jee.. :/
Tuotatin äidillä ja isällä lentokoneen matkamyynnistä saatavan Lancomen meikkipaletin, johon kuuluu poskipuna, peiteaineet, luomivärejä, huulipuna, ripsari, rajauskyniä yms. Tänään kävin äidin kanssa shoppailemassa ja ostin ripsitupsuja :)
Ostin tänään uuden kynsilakan pikakuivattajan, kun edellinen on ihan lopussa kovan käytön vuoksi. Ihan huippu tuote, jonka ansiosta kynnet oikesti kuivuu minuutissa. Lisäksi tämä lakka saa värilakan pysymään tavallista kauemmin, saa värilakan sävyt peremmin esiin ja estää punakynsistä aiheutuvat ikävät viirut papereihin yms. Tuo pinkki lakka on suunnitteilla kynsiin hääpäivänä, sen nimi on varsin osuva häämatkaa ajatellen ;)
p.s. meidän kamera on hävinnyt teille tietämättömille muutossa, joten kuvat piti napsia puhelimella ja laatu on mitä on..
Niin ja käytiin äidin kanssa tänään vähän shoppailemassa. Mun piti lähteä vaan kiertelykaveriksi, mutta mukaan tarttui jotain tällaista (ja niitä meikkejä).. Tarvitsin oikeasti, no ketä huijaan, en mitään noista, mutta olivat kaikki alennuksessa! Vaaleansininen paita taitaa päästä päälle ristiäisiin ensi viikonloppuna.
Sitten lähdettiin käymään mummin mökillä, jonne uusi paita pääsi heti päälle. Rentoa mökkipukeutumista :) Oli tosi mukava käydä mummin mökillä, syödä lettuja ja rentoilla. Mökki muistutti sveitsiläisiä vuoristomökkejä, harmi kun en älynnyt kuvaa ottaa.. Mutta nyt lähden nauttimaan loppuillasta ihan itsekseni <3 mies on Oulussa polttareissa ja saan pyhittää tämän illan ihan vaan itselleni.
keskiviikko 10. heinäkuuta 2013
The Ring ja muuta häähöpinää
Nyt on yksi iso stressin aihe valahtanut olkapäiltä, sormus on nimittäin otettu. Mitä sinne nyt onkaan, tasan kuukausi (!) häihin. Jussi oli käynyt rinkulan Oulusta ostamassa, jäi kuulema sinne vielä kaiverrettavaksi :) jaiks! Kuvia sormuksesta vasta sitten hääpäivänä.
To do -lista lyhenee.. Paitsi, että keksin koko ajan uusia juttuja sinne ;) Eilen kävin kosmetologilla ihonpuhdistuksessa. Tänään naama on ollut kaikkea muuta kuin hehkeä ja nätti :( mutta kosmetologi lupasi hyviä tuloksia parin viikon päästä.. Toivotaan. Stressiä on tämä naamataulu meinannut ihan tosissaan aiheuttaa, kun nyt 25-v se alkoi kukkimaan kuin teinillä ikään. Kosmetologi kyllä sanoi, että osa syy kukkimiseen voi stressi :O pitää siis koittaa ottaa iisimmin ja juoda paljon vettä. Eilinen hoito oli kyllä luksusta ja siinä rentoutui hetkellisesti ihan tyystin 1,5 tunnin aikana. Tehtiin iholle ultraääni- sekä mekaaninen puhdistus ja muut hoidot vielä päälle. Toivotaan, että mulla olisi ihan ok iho sitten kuukauden päästä.
ps. oikeesti tasan kuukausi!!
To do -lista lyhenee.. Paitsi, että keksin koko ajan uusia juttuja sinne ;) Eilen kävin kosmetologilla ihonpuhdistuksessa. Tänään naama on ollut kaikkea muuta kuin hehkeä ja nätti :( mutta kosmetologi lupasi hyviä tuloksia parin viikon päästä.. Toivotaan. Stressiä on tämä naamataulu meinannut ihan tosissaan aiheuttaa, kun nyt 25-v se alkoi kukkimaan kuin teinillä ikään. Kosmetologi kyllä sanoi, että osa syy kukkimiseen voi stressi :O pitää siis koittaa ottaa iisimmin ja juoda paljon vettä. Eilinen hoito oli kyllä luksusta ja siinä rentoutui hetkellisesti ihan tyystin 1,5 tunnin aikana. Tehtiin iholle ultraääni- sekä mekaaninen puhdistus ja muut hoidot vielä päälle. Toivotaan, että mulla olisi ihan ok iho sitten kuukauden päästä.
ps. oikeesti tasan kuukausi!!
maanantai 8. heinäkuuta 2013
Kesäinen viikonloppu Oulussa
Viime viikonloppu hurahti Oulussa ja ei että siellä oli ihanaa <3 Lauantaina muutettiin pikkuveli ekaan omaan kotiinsa. Siivottiin Meerin ja äidin kanssa asunto kun miehet kantoivat veljen "ei vielä niin suuren" omaisuuden uuteen kotiin. Pestiin veljelle jopa astiat valmiiksi, jotta on mukava aloittaa oma elämä ;) Yöksi mentiin Jussin kanssa yhden kaason luokse ja vaikka oltiin aika väsyneitä pitkästä päivästä, jaksettiin vaihtaa kuulumiset ja painuttiin aika aikaisin nukkumaan. Sunnuntaina pidettiin Bisketissä kaikkien kaasojen kesken hääpalaveri ja maisteltiin porukalla tulevaa hääkakkua :) ulkona paistoi aurinko ja oli ihanaa nähdä kaikkia rakkaita pitkästä aikaa. Saatiin suunniteltua häiden ohjelma ja hääpäivän ohjelma yleensäkin sekä jaettua vähän vastuualueita. Kun kerroin tästä töissä, mun työkaverit olivat sitä mieltä, että musta on tulossa hyvää vauhtia bridezilla :D mitä?! en ymmärrä :DD no joo, stressi häistä lievitti kivasti kun saatiin yhdessä jutella kaikesta ja lisäksi shoppailtiin yhdelle kaasolle mekko, mulle lisää meikkejä ja lisäksi löysin jotain kivaa itselleni hääpäiväksi, mikä jäänee vielä yllätykseksi ;)
Ihanan piristävä viikonloppu, jonka kruunasi pikkuveljen tekemä pizza ja jätskiannokset sekä kamala kiire Meerin kanssa, jotta kerittiin Iisalmeen Kuopioon lähtevään junaan. Jäihän meille jotain 3 minuuttia odotteluaikaa. Ja siitä, kuinka kovaa loppumatka Iisalmeen ajettiin, ei tartte puhua :D Kuvia ei tullut viikonloppuna otettua vaihteeksi yhtään, että minä oon onneton!
Ihanan piristävä viikonloppu, jonka kruunasi pikkuveljen tekemä pizza ja jätskiannokset sekä kamala kiire Meerin kanssa, jotta kerittiin Iisalmeen Kuopioon lähtevään junaan. Jäihän meille jotain 3 minuuttia odotteluaikaa. Ja siitä, kuinka kovaa loppumatka Iisalmeen ajettiin, ei tartte puhua :D Kuvia ei tullut viikonloppuna otettua vaihteeksi yhtään, että minä oon onneton!
tiistai 2. heinäkuuta 2013
Mietteitä
Ajattelin tätä blogia perustaessa, että kerään tänne kivoja muistoja ja tapahtumia. Mutta toisaalta, ei elämä ole aina ruusuilla tanssimista ja ihanaa. Tämä kevät on osin ollut itselle raskasta aikaa ja välillä on tuntunut ettei jaksaisi ottaa kaikkea sitä vastaan, mitä elämällä on minulle ollut tarjolla. Tänään aamulla kuulin pysäyttävän uutisen ja aloin tosissani miettimään tätä elämää. Itse on tullut mentyä tukka putkella paikkaan jos toiseenkin ja monta rautaa on ollut yhtä aikaa tulessa. Oon keskittynyt stressaamaan valmistumista, tekemättömiä koulujuttuja, häitä ja uutta elämäntilannetta uudessa kaupungissa. Iisalmi ei ole todellakaan tuntunut kodilta ja olen löytänyt itseni useaan otteeseen kotikotoa, jossa on ollut hyvä olla ja siellä on pystynyt hengittämään ja olemaan oma itsensä. Muutoin huomaan kasvattaneeni suojamuurin ympärilleni. Tämän päivän tapahtumat saivat minut miettimään elämää ja sen tarkoitusta. Sitä ajattelee, että on nuori ja iso osa elämästä on vielä edessä. Mutta oikeasti, mistä sitä voi tietää, montako päivää itse kullakin on jälkellä tätä maallista elämää? Pitäisikö oikeasti tarttua vain hetkeen ja elää siinä, eikä aina ajattella; sitten huomenna, sitten ensi viikolla, sitten ensi vuonna. Mutta tästäkin voi helposti ottaa stressiä, elänkö nyt sellaista elämää, että olisin tyytyväinen jos loppu tulisi. Silloin vasta elämästä tulee suorittamista. Pitäisi osata höllätä ja nauttia pienistä hetkistä ja siitä mitä on elämäänsä saanut. Ja ehkä tärkeintä olisi olla itselleen hieman armeliaampi ja antaa omat virheet anteeksi.
Surullisten uutisten sekaan mahtuu myös onnellisia, kesäkuun alussa tähän maailmaan tulla tupsahti uusi serkkupoika, jonka kummiksi minua ja Jussia pyydettiin. Ihanaa, pääsen kummiksi :) toinen pikkuinen on niin söpö tapaus että. Lisäksi vauvoja on tulossa Jussin puolelta lähisukuun myöhemmin tänä vuonna, ja tämä melkein täti meinasi mennä ihan sekaisin ja löysi itsensä vauvanvaateosastolta katselemassa kaikkia ihania juttuja, joita tulokkaalle voisi hankkia. Siellä hyllyjen välissä vaatteita katsellessani meinasi tulla jostain käsittämättömästä syystä itku. Se ei ollut sellainen surullinen itku vaan jotain muuta. Tulevaa kummipoikaanikin katsellessa minulta meinasi päästä itku, mikähän minua vaivaa? Joo, ehkä se on sitä alkavaa vauva kuumetta ;)
Menipäs syvälliseksi, ei pitäisi varmaan jättää näin myöhään kirjoittamista tänne :) Pitääpä raahatua nukkumaan, huomenna työpäivä. Ihanaa heinäkuuta kaikille, nautitaan kesästä eikä stressata <3
![]() |
| Kesäinen päivä rannalla |
perjantai 14. kesäkuuta 2013
Hellettä ja vesisadetta
Loma alkaa tällä erää olemaan taputeltuna. Kaksi viikkoa on mennyt tosi nopeaa ja paljon on ennätetty tehdä :) ja mikä tärkeintä, oon ladannu akkuja kesän työrypistystä varten. Eka viikko oli ihanan helteinen, toinen ei niinkään. Mutta kivasti ennätin käydä uiskentelemassa, piknikillä, ottaa aurinkoa ja lenkkeillä.
Lisäksi kulunut loma on sisältänyt kuntosalilla rehkimistä ja pientä matkustelua. Kävin Oulussa gradun esitarkastuksen palautteessa. Jännitin palautetta jostain syystä älyttömästi eikä uni meinannut tulla silmään edellisenä yönä, mutta ihan turhaan jännitin :D joitakin muokkauksia pitää tehdä, jotka itse osasin pitkälle päätelläkin ja sitten gradu olisi valmis painoon <3 viimeinen lomaviikko meni nopeaa ja sain tehtyä loppuharjoitteluraportin valmiiksi hermon palaessa siihen, että kyseinen työ oli jäänyt niin pahasti roikkumaan.
Lisäksi loma on kulunut häämuistilistan juttuja hoidellessa. On pitänyt selvittää passijuttuja, kirkkoa, pappia, kuulutuksia, esteettömyystodistuksia sekä tietysti on pitänyt ostaa meikkejä häämeikkiä varten sekä käydä katselemassa vihkisormuksia ;) löysin kaksi aika potentiaalista sormusta Kiuruveden paikallisesta liikkeestä ja vielä täysin mulle sopivina, aah :) Jussin mielestä morsiammille kasvaa ahneus häiden myötä, en ymmärrä :DD
Mutta kaiken kaikkiaan on ollut ihanan rentouttava loma ja olen saanut aikaan aika kivasti kaikki ne jutut, mitä oli tarkoituksenakin. Noh, ajattelin, että olisin tehnyt graduun korjaukset tämän loman aikana, mutta se on kyllä jäänyt.. Sitten myöhemmin ;) Tämän kesän uusi juttu oli, että paistettiin ekan kerran itse muurinpohjalettuja ja vetäistiin Jussin kanssa litran taikina kahdestaan pikku possujen mahaan :P
Lisäksi kulunut loma on sisältänyt kuntosalilla rehkimistä ja pientä matkustelua. Kävin Oulussa gradun esitarkastuksen palautteessa. Jännitin palautetta jostain syystä älyttömästi eikä uni meinannut tulla silmään edellisenä yönä, mutta ihan turhaan jännitin :D joitakin muokkauksia pitää tehdä, jotka itse osasin pitkälle päätelläkin ja sitten gradu olisi valmis painoon <3 viimeinen lomaviikko meni nopeaa ja sain tehtyä loppuharjoitteluraportin valmiiksi hermon palaessa siihen, että kyseinen työ oli jäänyt niin pahasti roikkumaan.
Lisäksi loma on kulunut häämuistilistan juttuja hoidellessa. On pitänyt selvittää passijuttuja, kirkkoa, pappia, kuulutuksia, esteettömyystodistuksia sekä tietysti on pitänyt ostaa meikkejä häämeikkiä varten sekä käydä katselemassa vihkisormuksia ;) löysin kaksi aika potentiaalista sormusta Kiuruveden paikallisesta liikkeestä ja vielä täysin mulle sopivina, aah :) Jussin mielestä morsiammille kasvaa ahneus häiden myötä, en ymmärrä :DD
Mutta kaiken kaikkiaan on ollut ihanan rentouttava loma ja olen saanut aikaan aika kivasti kaikki ne jutut, mitä oli tarkoituksenakin. Noh, ajattelin, että olisin tehnyt graduun korjaukset tämän loman aikana, mutta se on kyllä jäänyt.. Sitten myöhemmin ;) Tämän kesän uusi juttu oli, että paistettiin ekan kerran itse muurinpohjalettuja ja vetäistiin Jussin kanssa litran taikina kahdestaan pikku possujen mahaan :P
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)











