Minua harmittaa niin kovasti, etten ennätä kirjoittaa tänne niin usein kuin haluaisin :( Elämä on ollut aikamoista kiirettä, mutta ei sitä kiirettä voi täysin syyttää.. Minusta olisi ihanaa laittaa tänne kivoja kuvia tekstin tueksi, mutta niitä pitäisi jonkun muistaa ottaakin. Kamera on kivasti nököttänyt tuolla laatikossa ja puhelimen muististakaan ei kuvia löytynyt (onneksi Jussin puhelimesta löytyi jokunen).
Mutta siis mikä kiire? Olen koittanut puskea kovalla vauhdilla viimeisiä kouluhommia eteenpäin ennen helmikuussa alkavaa loppuharjoittelua. Opettajat ovat pelotelleet meitä, ettei loppuharjoittelun sivussa kannata kuvitella tekevänsä muita kouluhommia, kuten gradua. Noh, minun intohimoinen suunnitelmani oli saada gradu ennen helmikuuta valmiiksi, mutta nyt näyttää siltä, ettei se tule ihan onnistumaan. Gradu on pitkälti itsenäistä työskentelyä, mutta välillä tulee käydä omien ohjaajien kanssa ohjauskeskusteluja, jotta pääsee eteenpäin. Koitin joulukuun alussa varata ohjausaikaa joulukuulle, mutta en saanut ohjausta kuin vasta tammikuun 22. päivälle. Niinpä gradu on jäänyt roikkumaan. Osa syynä ohjauksen puute, mutta pitkälti syy on se, että minulla paloi hermo tuohon ohjaajien ajan käyttöön ja ainaiseen asioiden tulevaisuuteen sysäämiseen. Pidin sitten joulukuun gradusta lomaa ja nyt tammikuussa olen omaan tahtiini kirjoitellut sitä eteenpäin ottaen mallia aiemmista töistä ja niin osa ajastani on mennyt syventävän kirjallisuuden tenttimiseen. Sain tentin tehtyä viime perjantaina :) jee! Siihen piti lukea kolme eri aihealuetta käsittelevää kirjaa ja sitten tentissä kysyttiin kaikista kirjoista essee kysymykset. Luettiin tyttöjen kanssa yhdessä ja tehtiin kirjoista suomenkieliset tiivistelmät, niitä tankkasin viime viikon ja kävin perjantaina tenttimässä. Enää olisi opinnoista jäljellä gradu, syventävä kliininen oppimisjakso ja 6 op vapaavalintaisia opintoja. Ajattelin ensin suorittaa vapaavalintaiset nyt joulu-tammikuussa alta pois, mutta se olisi vienyt liikaa aikaa lukemiselta ja kirjoitustyöltä, joten ajattelin jättää vapaavalintaiset kesällä suoritettaviksi. Vähän saan kyllä soimata itsenäni kun nuo olisi voinut suorittaa jo opintojen ensimmäisinä vuosina, mutta ovat jääneet ikävästi roikkumaan muiden "tärkeämpien" kurssien ajaessa ohi. Mutta kesällä sitten.. Minun valmistuminen ei kuitenkaan jää noista vapaavalintaisista kiinni, koska gradun ja loppuharjoittelun byrokratia kestää ainakin syksyyn saakka.. Sekin meinaa vähän stressata, mutta mikäs kiire minulla, valmiissa elämässä :)
Muutoin kuin kouluhommilta minua on pitänyt kiireisenä kivat jutut, viikonloppuisin on ollut jos minkäläistä tekemistä ja oi, että minulle tulee ikävä tätä kaikkea loppuharjoittelun ajan. Pitää ehdottomasti tulla viikonloppuisin käymään aina täällä Oulun kotona :) Viikko sitten viikonloppuna käytiin ystäväpariskunnan kanssa syömässä Parilla Steak Housessa ja tyttöjen kanssa elokuvissa katsomassa Anna Karenina. Parillaa en voi suositella kyllä kenellekkään, ruoka oli hintaansa nähden suoraan sanoen surkeaa ja oltiin kaikki aika pettyneitä annoksiimme. Ja olivat vissiin muutkin asiakkaat samaa mieltä, koska olimme ainoat asiakkaat kyseisessä paikassa lauantaina kiihkeimpään ruokailuaikaan :( ei mahda pulju pysyä pitkään pystyssä.
Nyt kuluneena viikonloppuna aloitettiin lauantaiaamu Jussin kanssa umpihankijuoksulenkillä. Yön aikana oli tullut 10 cm lunta ja kaikkia katuja ei oltu ehditty aurata, siellä me sitten juostiin välillä umpihangessa. Pitkään aikaan ei ole tullut juoksemassa käytyä, kunto oli vähän rapistunut, mutta olihan mukavaa käydä kahdestaan juoksemassa. Päivällä käytiin anopin kanssa syömässä Fransmannissa, jossa listat olivat uudistuneet sitten viime kerran. Ruoka oli ihan mahdottoman hyvää ja istuttiinkin siellä yli kaksi tuntia :) otin ensimmäisen kerran alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan. Yleensä olen vain syönyt isomman pääruoan, mutta nyt tein poikkeuksen. Oli mahtavaa kun tällätavoin sai maistaa useampaa erilaista ruokaa. Söin aluksi jokuraputartaria ja pääruoaksi maalaissalaattia, nam :) Pitää ehdottomasti käydä toistekkin Fransmannissa ja syödä muulloinkin vähän pidemmän kaavan mukaan.

Syömästä riennettiin ystävän syntymäpäiville. Ja siellä oli aivan mahtavat tarjoilut, maha pitkällä sai vetää herkkuja, jotka olivat paitsi näyttäviä myös toosi hyviä ;) Me ei lähdetty synttäreiltä minnekkään tanssimaan, koska ajatuksena oli mennä sunnuntaina heti aamusta häämessuille. Noh, vaikka mentiin ajoissa nukkumaan (tosin Jussi heräsi klo 5 katsomaan NHL-peliä), aamulla nukutti ja mentiikin sinne messuille hieman myöhemmin. Ei olla ainakaan minun tietääkseni vielä menossa naimisiin Jussin kanssa, mutta oli ihanaa käydä messuilla katselemassa muotinäytöstä, hiplailemassa pukuja ja unelmoimassa ;) aah, mitä kaikkea ihanaa häihin kuuluukin. Kävin minä ihan huvin vuoksi kartoittamassa sormusvaihtoehtoja ja meinasin pyörtyä hinnoista :D Sellainen ihan simppeli nätti sormus muutamalla timantilla maksoi vaatimattomasti 1630 €, huh huh! Ihastuin Aurian sormuksiin, joita löytyy mm.
täältä. Tuo malli on ajattomuudessaan aivan valtavan kaunis ja hinnaltaan aika suolainen :) Ja sitten siellä oli tietenkin niitä kultaseppiä, jotka lupaili, että tekevät juuri sellaisen sormuksen kuin haluan, paljonkohan sellaisesta saisi maksaa, en edes uskalla ajatella :) Tutustuimme myös Nikama -koruihin siinä samalla ja löytyi aika hienoja koruja, joihin pääsee
täältä :) mutta oli mukavaa ja siellä näkyi yllättävän paljon tuttuja ;)
Ja jotta meidän sunnuntaista ei olisi tilanteita puuttunut, minä lämmittelin hieman saunaa, jonka seurauksena kiuas poltti kaikki omat sulakkeensa ja meidän koko asunnosta katkesi sähköt. Pääsulake ei ollut palanut, mutta silti oltiin ilman sähköä. Eikuin soittamaan klo 21.30 huoltomiehelle ja tämä tuli onneksi todella nopeaa ja "laittoi" meille sähköt takaisin päälle. Ei sitten käyty saunassa :D mutta onneksi saatiin sähköt päälle, ettei tarvinnut roudata kaikkia jääkaapin ja pakastimen sisältöjä ulos pakkaseen..
Loppuun on ihan pakko laittaa Jussin puhelimesta löytynyt jouluna otettu kuva. Kuva puhukoon puolestaan :D Terkkuja pikkuveljelle armeijaan <3