sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Sunnuntai

Heips! Täällä ollaan oltu aktiivisena. Viikko sitten perjantaina kävin Iisalmessa hääpukuliikkeessä ja mukaan lähti ikioma hääpuku <3 yllätin vähän itseni ja varsinkin sulhasen pikaisella ostopäätöksellä. Puvussa oli kaikki kohdillaan, hinta/materiaali/malli/napit selässä, joten ostin puvun sen enempää miettimättä. Sinne jäi mallinukke alasti töröttämään :DD Mulle iski siellä kaupassa sellainen tunne, että mun on saatava puku heti mukaan, ettei kukaan muu pääse koskemaan ja sovittamaan sitä :D niinpä kannoin puvun kotiin äitini iloksi. Tuolla se nyt makailee kiltisti vanhempieni työhuoneessa pukupussissa suojassa pölyltä ja likaisilta näpeiltä. Lupasin itselleni, etten sovittele pukuani päälle kuin muutaman kerran silloin kun on pakko (yhteensopivuus kenkien, korujen, alusvaatteiden kanssa ja kontrollisovitus mahdunko yhä pukuun), jottei puvulle pääse tapahtumaan mitään haavereita xD


Sneak peak ;)

Nyt kuluneena viikonloppuna pyörähdin vanhempieni kanssa pikkusiskon luona Kuopiossa. Käytiin lauantaina Ikeassa katselemassa äidin ja isän uuteen keittiöön säilytysratkaisujuttuja ja samalla katselin vähän häitä silmällä pitäen koristeita.Sieltä lähti mukaan kaunis kehys ruokapöytään, johon suunnittelin laittavani menun. Sitten ajettiin keskustaan ja mentiin Sokoksen 3+1 (tai jotain) päiville, josta löysin alennuksesta ihanat lautasliinat häihin, jotka oli pakko ottaa mukaan. Nyt on iiihanat Pentikin lautasliinat ostettuna. Häitä ajatellen minulla on siis puku, servetit ja kehys menua varten hankittuna :D


Sitten käytiin porukalla syömässä tutussa Amarillossa, joka oli annosten koon puolesta paljon parempi kuin Oulun tai Rovaniemen vastaavat. Annokset olivat todella maittavia ja ISOJA verrattuna Ouluun, jännä, miten saman ketjun alla on niin paljon vaihtelua.. Mahat soikeina päätettiin käväistä vielä nopeaan Anttilassa ja minä eksyin laukkuosastolle (virhe!) ja siellä minua odotteli aivan ihana laukku, jota ilman en kaupasta päässyt lähtemään...

<3
Niinpä minun ajatus, lähden Kuopioon vain katselemaan ja kartoittamaan valikoimaa päättyi hieman toisenlaisiin tunnelmiin :) hih! Mutta oli mukavaa kaikin puolin <3


keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Kysymyksiä & vastauksia

Vilma haastoi minut tekemään tällaisen kysymysjutun ja nyt pikkasen myöhässä ajattelin vihdoin tarttua haasteeseen :) Sori Vilma, oon hias :DD

VIHKINEN

1. Kirkko, maistraatti vai muu? Kirkko
    a) Pitkä vai lyhyt kaava? Lyhyt
    b) Saattaako isä vai kävelettekö yhdessä? Hmm, en oo vielä paljastanu tätä kenellekään ;)
    c) Vihkisormus vain morsiammelle vai molemmille? Morsiammelle

VIERAAT
    
1. Vierasmäärä: 15,50,100 vai 150? about 80


2.  Häät lapsilla vai ilman? Lapsilla tottakai :)

3. Yksi kaaso vai useampi? Neljä kaasoa

4. Perustelut kaasovalinnoille? Tämä oli minulle aika helppo valinta. Pikkusisko tietenkin, lapsuudenystävä ja kaksi hyvää ystävää Oulun vuosilta. Ja nyt ollaan jo huomattu, että kaasot tasapainottavat kivasti toisiaan <3

5. Kutsut häihin sähköisesti vai perinteisesti? Perinteisesti, kutsukorttien raakaversiot on jo tekeillä

6. Toivotko häälahjaksi vierailta; tavaroita häälahjalistan muodossa, rahaa tilille vai kukin saa tehdä miten parhaaksi näkee? Meille on kahdeksan yhteisen vuoden aikana kertynyt jo sen verran paljon astioita ja tavaraa, että ajattelimme laittaa vieraille tilinumeron, johon saa laittaa rahaa meidän häämatkaa varten :) 

JUHLAPAIKKA

1. Mitä tyyliä edustava? Vanha koulu, öö 1800-luvulta


2. Pitopalvelu erikseen vai ruoka juhlapaikasta? Ruoka juhlapaikasta ja liha ehkä kolmannen osapuolen toimittamana

3. Kolme kriteeriä juhlapaikan valinnalle  

1. Suuri juhlasali, jossa kaikki vieraat mahtuvat istumaan yhdessä samassa tilassa ilman tunnetta, että meidät on laitettu tänne erilliseen huoneeseen muiden ei niin tärkeiden vieraiden kanssa.


2. Ruoka paikan päältä niin, ettei itse tarvitse tehdä kaikkea

3. Sijaitsee Kiuruvedellä

4. Onko koristelussa jokin tietty teemaväri? Noup. Saa nähdä tuleeko..

TARJOILU

1. Alkoholitarjoilu vai ei? Ruoan kanssa viiniä pulloissa, ei sellaisissa tonkissa ja illalla booli sekä miehille ehkä viskiä. En halua kaljatölkkejä lojumaan joka paikkaan (tässä oon vähän hirviömorsian :D )

2. Unelmamenusi? Alkuun kalaa ja erilaisia salaatteja, ehkä katkaraputartaria. Pääruoaksi nautaa ja kasviksia, jälkkäriksi mansikoita ja jäätelöä tai jotain suklaajuttua.

3. Perinteinen kermakakku vai joku moderni versio? Aika perinteinen kakku, juustokakut ei oikein iske minuun eikä varsinkaan tulevaan sulhaseen. Ollaan haaveiltu sellaisesta Bisketin kinuskileivoksien tapaisesta kakusta :P

4. Panostus rahallisesti ohjelmassa vai ruuassa vai molemmissa? Ruuassa ehdottomasti.

5. Mikä ruoka olisi ehdoton ei? Aika moni :D mutta ehkä karjalanpaisti ja kouluruoan tapaiset suurkeittiö ruoat.


OHJELMA

1. Hääleikkejä vai ei? Hauskat on ihan ok, muttei mitään noloja juttuja.

2. Morsiamenryöstö, kyllä vai ei? No ei minulla ole tätä mitään vastaan, mutta on sitten asia erikseen, suostuuko sulhanen tekemään vaadittavia asioita minun takaisin saamiseksi :DD

3. Hääkimpun heitto, kyllä vai ei? Kyllä :) Itse sain viime kesänä kimpun ja nyt olen menossa naimisiin, joten pitäähän minun laittaa hyvä onni eteenpäin ;)

4. Toivotko puheita? Kyllä


5. Kuka juontaa tilaisuuden? Vähän vielä auki, minun pikkuveli ja Anni? (jolta ei ole vielä kysytty tätä..)

6. Valokuvas miljöössä ennen hääjuhlaa vai sen aikana vai studiossa? Miljöössä ja ehkä ennen vihkimistä jossain studiossa

7. Palkattu valokuvaaja hääjuhlassa? Noup.


8. Livebändi, DJ vai jotain siltä väliltä? Jotain siltä väliltä. Mutta ei livebändiä!


9. Rajattu juhlimisaika vai bileet aamuun asti? Juhlapaikka asettaa tähän rajat, eli rajattu juhlimisaika ikävä kyllä, mutta olemme varanneet hääpaikan läheisyydestä huvilan, jossa ehkä jatkot.. 


10. Häävalssi, häätanssi vai ei ollenkaan? Hiukka auki vielä, ehkä häätanssi, mutta perinteinen häävalssikin olisi niiiin ihana..


HÄÄPUKEUTUMINEN

1. Valkoinen hääpuku vai joku muu? Valkoinen tai ivory

2. Hunnulla vai ilman? Ilman

3. Kolme asiaa, joilla kuvailisit unelmiesi hääpukua? Tämä on vaikea. Luulin haluavani pitsisen puvun, mutta kun olen käynyt pukuja kokeilemassa jo useammassa liikkeessä, olen alkanut muuttaa mieltäni


1.  klassinen
2. puolimerenneitomallinen
3. tuntuu päällä helpolta ja omalta eikä paina liikaa

4. Ostettu vai vuokrattu puku? Ostettu tai vuokrattu, riippuu ikävä kyllä hinnasta

5. Häämeikki/kampaus itse vai ammattilaisella? Kampaus kampaajalla, meikki vähän vielä auki.


6. Millaisia kukkia hääkimppuun? Pioneja ja ruusuja (pastellin sävyt)

7. Kaasojen pukeutuminen? Murretut pastellinvärit on ainut, mitä mekoilta toivon :)

8. Toivotko häävieraiden pukeutumiselta jotain erityistä? Noup


MUU

1. Hääbudjettisi? n. 7000e

2. Mistä asioista pihistät ja mihin panostat budjetin nimissä?
Panostamme paikkaan ja ruokaan. Pihistetään valokuvauksesta, eikä mitään livebändiä. Niin ja pihistän omista kengistä, laitan yo-kengät jalkaan, eihän ne sieltä mekon alta näy..
  
3. Kuuluuko häämatka budjettiin? Ei

4. Mikä olisi unelmien häämatkakohde? Joku rauhallinen paikka, jossa olisi lämmintä ja saisi olla rauhassa kahdestaan


5. Hääyö kotona vai hotellissa? Hotellissa

6. Mistä rahoitus? Pääasiassa oma rahoitus, mutta äiti ja isä sekä Jussin vanhemmat ovat myös mukana.


7. Onko polttarit juttu, mitä odotat? Hemmottelua vai kaupunkikierros? Kyllähän minä niitä odotan, ehkä enemmän hemmottelua toivon, mutta miksi ei kaupunkikierros. Kunhan ei tarvitse tehdä mitään kovin kamalaa xD

P.S. Loppu on kirjoitettu jo ihan silmät ristissä, toivottavasti vastaukset ovat suomea..

maanantai 4. maaliskuuta 2013

Viuhketta

Kuva: http://www.stylemepretty.com

Heipsan! Mä oon tällä hetkellä maailman huonoin blogin pitäjä ever :) Kameraan ei ole tallentunut yhtään kuvaa ja elämä on suhteellisen hektistä. Viikot paahdan töissä täyttä päivää, iltaisin pitäisi ennättää liikkua sekä tehdä kouluhommia ja viikonloput on pyhitetty joko Ouluun tai tänne. Oon oppinut uudessa työpaikassa ihan äärettömän paljon ja nyt kun harjoittelua on kuukausi takana, olen alkanut päästä jo hiukan sairaalamailmaan syövereihin kiinni. Minulle yllätyksenä tuli, kuinka paljon siellä pitää tehdä kaiken maailman paperitöitä. Mutta nauttinut olen tästä työstä ja tuntuu, että olen ihan omalla alalla :) niin paljon kuin sitä olenkaan pähkäillyt..

Kolme viimeistä viikkoa on mennyt sairastaessa, joten liikkuminen on aika tehokkaasti jäänyt sairastelujen takia väliin. Viime viikolla kävin täällä uudistuneella kuntosalilla ekaa kertaa ja yllätyin iloisesti. Kiuruvedellä on tosi hyvä kuntosali, eikä se edes ole kallis. Ajattelin ostaa kyseiselle salille sarjalippupaketin ja alkaa käymään salilla 1-2 kertaa viikossa. Suunnittelin itselle sellaisen; tällä treenillä näytät hyvälle hääpuvussa ohjelman. Eli paljon käsille ja selälle treeniä. Ja jos tämän lisäksi jaksaisin innostua taas juoksemisesta. Noh, katsotaan :D

Ja sitten ihaniin asioihin, eli häiden suunnitteluun. Olen käynyt jo useammassa liikkeessä katsomassa ja sovittelemassa hääpukuja. Niistä ei vain saa ottaa kuvia ennen ostopäätöstä, joten ei ole kuvia tänne laittaa :( Vielä ei ole ihan sitä hinnaltaan ja ulkoiselta olemukseltaan täydellistä pukua löytynyt, paitsi yksi, joka oli sitten aivan liian suuri. Pöh, jospa se puku löytyy, ettei käy niin kuin yhdessä unessani kävi, astelin kirkon käytävää valkoisessa pikkuruisessa yöpuvussa. Jussin kanssa suunniteltiin viikonloppuna ruokalistaa ja ah niin ihanaa vieraslistaa, eli eteenpäin mennään. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa ;)

Kuva: http://www.stylemepretty.com

Tajusin, että koska häät ovat elokuussa, sinne tarvitaan illaksi kynttilöitä sisälle luomaan tunnelmaa ;)

Style Me Pretty | Gallery | Picture | #414766
Kuva: stylemepretty.com