tiistai 30. lokakuuta 2012

Viikonloppu ja sisustushankintoja

Viikonloppu meni nopeaa ihanassa seurassa. Pikkusisko ja tämän poikaystävä olivat meillä kylässä ja jo etukäteen olimme suunnitelleet suhteellisen tiukan ohjelman, mitä meidän tuli kahdessa päivässä ennättää tehdä :D ohjelmaan kuului shoppailua, pannukakkuja, kyläilyä, pystäreissä pyörähtämistä ja tietysti Bisketissä käyntiä. Minua jännitti vähän etukäteen, että kuinka kummassa kerkeäisimme tekemään tämän kaiken, mutta tehtävästä selvittiin kunnialla ja mukavaa oli. Kiitos teille ihanat <3

Lauantaina lähdimme heti aamusta Kärkkäiseen shoppailemaan :DD se kauppa on oikeasti sellainen, että sieltä tuntuu aina löytyvän jotain, jota huomaa aina tarvinneensa. Tällä kertaa kaupasta lähti mukaan aivan ihania sisustusjuttuja. Jussin kanssa ihastuttiin pariin tauluun ja minä löysin täydelliset vanhat ikkunan pokat laitettavaksi sängyn päätyyn, sellaiset, joita olen aina etsinyt (joopa joo). Kärkkäinen yllätti meidät hinnoiltaan. Vertailtiin hintoja Ikean taulujen hintoihin ja Kärkkäinen pesi jopa Ikean ;D 

Ensimmäinen taulu on tarkoitus sijoittaa uuden peilin päälle eteiseen ja ajatuksena oli, että myöhemmin
se sijoitetaan ikioman kodin vaatehuoneeseen.





Olin tehnyt aamulla pöytävarauksen Pannukakkutaloon, jonne suuntasimme iltapäivällä. Pannukakut olivat taas ihan törkeen hyviä, tosin hieman liian isoja, ja äklötys meinasi varsinkin meille tytöille iskeä kun pannaria oli niin paljon. Lupasin (jälleen kerran), että seuraavalla kerralla mulle riittää se lasten pannukakku :D

Vadelmia ja valkosuklaata, nam.

Jussi valitsi mansikoita ja tummaa suklaata

Illalla käytiin vielä moikkaamassa vanhaa tuttua ja ihania koiria. Tämän jälkeen piti lähteä pienelle pystärikierrokselle. Käytiin Pub Graalissa ja Kulumassa kaksilla :D Minä sain toimia oppaana (paraskin opas, joka itse ei ole kovin montaa kertaa kyseisissä paikoissa käynyt). Graali näytti parastaan, sillä pääsimme istumaan takkatulen ääreen ja Kulumassa nähtiin parikin Rammstein -drinkkiä.





Sunnuntaina käytiin vielä ennen vieraiden lähtöä Bisketissä kahvilla. Siellä oli yllättävän paljon porukkaa liikkeellä. Illalla käytiin Jussin kanssa äänestämässä ja hakemassa liput uusimpaan Bond-leffaan, jonne mentiin myöhään illalla. Minä tykkäsin kovastikkin elokuvasta, siinä oli kivasti vanhaa Bond tunnelmaa ja muutoinkin elokuva oli mukavasti erilainen. Kannattaa käydä katsomassa :) Ja eikun suunnittelemaan reissua Kuopioon vastavierailulle :)

torstai 25. lokakuuta 2012

Ensimmäinen luku

Tästä se sitten lähtee, lokakuisen illan päähän pisto: minä aloitan oman blogin pitämisen! :) hui.. Totta puhuakseni, olen jo pidemmän aikaa leikitellyt blogin pitämisen ajatuksella ja ainakin tuhat kertaa "viihdyttänyt" läheisiäni kommenteilla: "hei, jos mulla olis blogi, laittaisin sinne tästä ja tästä jutusta kuvan". Ja vielä useammin olen oman pääni sisällä pyöritellyt aiheita, mitä haluaisin omassa blogissani nostaa esille. Niinpä minä tänä iltana, ensilumen sataessa kaduille päätin ryhtyä tuumasta toimeen sen enempää miettimättä. Oon just sellainen ihminen, joka jahruaa kaikissa asioissa ja miettii asioita aivan liikaa. Osaan harvoin olla spontaani, ja nyt ajattelin sitten repäistä ja olla kerrankin sellainen, heh (tosi spontaania joo, mutta mulle on..).

Ajatuksena tälle blogille on, että pidän tätä eräänlaisena julkisena päiväkirjana, jonne kirjoittelen kaikkea maan ja taivaan väliltä. Joskus myöhemmin on sitten varmaan ihan kiva lueskella, mitä omassa elämässä on tullut tehtyä. Tämän lisäksi ajattelin tämän olevan keino, jolla kauempana ja vähän lähempänäkin asuvat ystävät ja sukulaiset pääsevät seuraamaan elämääni, kun oon aika huono pitämään yhteyttä. Ja lisäksi elän nyt elämässäni aikamoista muutosten aikaa, joten haluan jakaa muutokset tänne niin, että saan niistä sitten myöhemmin lukea. Suuret muutokset liittyvät valmistumiseeni ja siihen, että ensimmäistä kertaa elämässäni en ole varma, minne elämä minut kuljettaa. Minulla on ollut tähän asti aika selkeät sävelet elämässäni. Tiesin jo ala-asteella, että haluan isompana ensin lukioon ja sitten yliopistoon ja yliopistokaupungiksi valitsin Oulun (en varmaan tiennyt, että tässä maassa on muuallakin yliopistoja). Ja niin olen edennyt elämässäni tätä päämäärää kohden. Valmistuin lukiosta keväällä 2007 ja muutimme poikaystäväni kanssa samana syksynä Ouluun (joo, ehkä vähän ihan pikkasen painostin J:n valitsemaan Oulun opiskelupaikakseen :// ), vaikka minä en koulupaikkaa vielä silloin saanutkaan, enkä kyllä oikein halunnutkaan, joten en panostanut täysillä pääsykokeisiin ja halusin pitää välivuoden . Välivuoden aikana tuli hirmuinen palo opiskelemaan ja kevään 2008 panostin pääsykokeisiin lukemiseen. Sitten pääsinkin muutamaan paikkaan sisälle ja valitsin luonnollisesti Oulun opiskelukaupungikseni, vaikka muutakin olisi ollut tarjolla (enhän voinut muuttaa ala-asteella tehtyjä suunnitemia! :D ). Syksystä 2008 olen opiskellut Oulussa logopediaa ja nyt alkaa valmistuminen häämöttää jo pelottavan lähellä. Ja niin, tähän ne minun ala-asteella tehdyt suunnitelmat sitten loppuvat.. Niinpä ajattelin elämän antaa viedä ja katsoa, mitä tapahtuu seuraavaksi. Siinäpä superpitkä pohjustus tälle "suurten muutosten" ajalle :D tätä muutosta toki edeltää graduprojekti, joka on vielä aika kesken ja intohimoisena toiveena minulla olisi saada graduni lähes valmiiksi joulu-tammikuussa, iiks. Saa nähdä miten neidin käy..

Ja niin, en osaa valokuvata, eikä mulla edes oo hyvää kameraa, joten kuvat on sitte mitä on. Mulla on Lumiassa omasta mielestä ihan ok kamera, jolla tykkään räpsiä kuvia ja jaan niitä varmaan sitte aina tännekin. Mutta ei kai se haittaa? Jos mun pikkusisko lukee tätä, älä järkyty, sä tiiät kuinka huono mä oon kuvien kanssa :D

Seuraavaksi linkki aika mahtavaan biisiin, joka jotenki tuntuu sopivan mulle tämän hetkiseen elämään ja muutenkin..