keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Häät

No niin, nyt mun blogiin ei sitten taida muuta mahtuakaan kun häät, häät ja vielä kerran häät :D Tunteet ovat vaihdelleet aika vuoristorataa häiden suhteen. Ekan viikon olin ihan innoissani ja suunniteltiin Jussin sekä muidenkin (eli äidin ja kaasojen) kanssa häitä. Saatiin suunnitelmat jo aika pitkälle. Kirkko on varattu 10.8.2013, iiks! Juhlapaikka on valittu ja sitä käyty katsomassa ja sitten odoteltiin vastausta paikan tarjouksen muodossa. Noh, tarjouksen tuleminen kesti ja minun ensimmäinen into ja huuma laantui. Sitten tuli pessimisti-Laura esiin. Olin ihan varma, etten millään kerkeä suunnitella kaikkea ja järjestää häitä elokuuksi. Olin jo innoissani tilaamassa pukua Kiinasta, mutta sitten aloin olla ihan varma, että katsomani puku tekee takapuolestani isomman näköisen, ei tule ajallaan tai minua tullaan mitä luultavammin huijaamaan :D Ja sitten iski paniikki rahasta, häiden järjestäminen maksaa kuitenkin yllättävän paljon, vaikka koittaa kuinka karsia. Kaikki lähipiirissä eivät tuntuneet ymmärtävän ajatustamme pienemmistä häistä ja olemme saaneet kuulla useamman kerran kommentteja, että pitäähän nyt se ja se tyyppi kutsua, koska noh, se on kohteliasta ja pitää vaan nyt kutsua. Miksi meidän opiskelijoiden, joilla ei ole kamalasti ylimääräistä rahaa (lue: ei ollenkaan ylimääräistä rahaa) pitäisi kustantaa sellaisia vieraita meidän omiin häihimme, jotka tulisivat sinne vain kohteliaisuudesta eivätkä ole olleet MEIDÄN elämäämme mitenkään kosketuksissa vuosikausiin? Uskoisin, että nämä ihmiset odottaisivat koko hääjuhlan ajan, että milloin on se kahvi, jonka jälkeen viitsii lähteä kohteliaasti kotiin. Mutta onneksi omat vanhempani ovat olleet aivan ihania ja ovat sitä mieltä, että järjestämme juuri sellaiset häät kuin haluamme ja kutsumme just niitä ihmisiä, keitä itse haluamme. Nyt pessimisti-Laura alkaa väistyä sivuun ja olen ihan innoissani lähdössä viikonlopuksi Ouluun, jolloin mennään osan kaasoista (minulla on neljä kaasoa) kanssa katsomaan ja ehkä sovittamaan hääpukuja <3 jos sitten uskaltaisin tilata sen omani sieltä netistä, katsotaan.. Keräsin Pinterestiin omaa hääkansiota, johon on eksynyt myös muutama minun silmää miellyttävä hääpuku, pitsiä ja vintage tyyliä, ainakin tällä hetkellä :) Morsianhan saa muuttaa mieltään, eikös ;)

 Wedding-Gown-With-Lace-Sleeves-and-Open-Back-300x409.jpg (300×409)
Kuva: cache.elizabethannedesigns.com

Photography By / glassjarphotography.com, Wedding Design By / asouthernaffairevents.com
Kuva: stylemepretty.com

4 kommenttia:

  1. En malta odottaa lauantaita :)!

    Ketään ei pidä kutsua sen takia, että ei kehtaa jättää kutsumatta! Itse ainakin ajattelen, että häät ovat niin henkilökohtainen ja tunnepitoinen juhla, ettei sitä halua jakaa ihmisten kanssa, jotka eivät oikeasti ole kiinnostuneita tai kosketuksissa oman elämän kanssa mitenkään. Ja raha tosiaan toinen asia, ei mitään mielenkiintoa suunnata niitä vähäisiä (olemattomia) rahoja ihmisten tarjoiluihin, jotka vain odottavat hetkeä arvostella ja lähteä kotiin. Minä olen myös kuullut kommenttia, että miksi järjestää häät, jos sinne ei ole varaa kutsua vieraita, mutta itse en kyllä järjestäisi isompia häitä, vaikka olisin miljonääri juuri tuon edellisen pointin takia :). Jokainen tavallaan, kunhan se hääjuhla on omannäköinen ja tuntuu itsestä hyvältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokainen tavallaan totta ja onneksi te kaasot olette meille tukena <3 lauantaina nähdään! :) Luin keskustelupalstalta, kuinka jossakin hääpukuliikkeessä myyjä oli haukkunut tulevan morsiammen pyllyn hehtaarimaiseksi, vähän jännitttää ;)

      Poista
  2. hihhii, lauantaita niiiin kovasti odotellessa!! :) <3

    VastaaPoista