Pyöritään nyt sitten oikein urakalla ruuan ympärillä. Kokeiltiin jokunen päivä sitten suolaisia lettuja. Oon aina syönyt letut makeina ruokina ja ehkä hivenen kammonnut ajatusta, että lettujen välissä olisi jotain "oikeaa ruokaa". Tein lettutaikinan normaaliin tapaan, mutta en laittanut siihen ihan niin paljon sokeria kuin ohjeessa neuvottiin. Muistin jopa ottaa kuvan lettusista :) Tämä on siitä helppo ruoka, että letuista saa helposti makeilla täytteillä jälkiruuan.
Väliin laitettiin katkaravuista tehtyä "kastiketta", josta Jussi vastasi, mutta luulen, että siihen tuli katkarapujen lisäksi kreikkalaista jugurttia, kurkkua, valkosipulin kynsi ja oreganoa (tai basilikaa). Koitin paistaa letuista hieman normaalia paksumpia, jotta tuo täyte olisi pysynyt paremmin letun sisällä, mutta en ihan onnistunut tavoitteessani :) myönnetään, lettujen paistaminen ei ole se minun paras osaamisenalue..
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti