lauantai 24. marraskuuta 2012

Koti

On aikalailla vuosi siitä, kun kävimme ensimmäisen kerran katsomassa nykyistä kotiamme. Olimme jo pidemmän aikaa halunneet Jussin kanssa kokeilla keskustassa asumista ja etsineet asuntoa kyseiseltä alueelta. Meillä oli ihana koti yliopiston vieressä ja vaatimukset aika korkella, joten kävimme katsomassa ties kuinka montaa asuntoa ennen kuin tärppäsi. Keskustaan oli rakennettu ihan uusi talo ja sieltä vuokrattiin kaksiota ylimmästä kerroksesta. Kävimme katsomassa asuntoa ja minä ihastuin ihan täysillä, yllätys yllätys :) Ja niinpä muutimme uuteen kotiin keskustaan vuodenvaihteessa 2012.

Nyt kun olemme asuneet täällä lähes vuoden, olen huomannut kotimme ratkaisuissa hyviä ja huonoja puolia, jotka ajattelin hiljalleen jakaa tänne niin, että jos joskus olemme rakentamassa/remppaamassa omaa kotia, voisin täältä katsella, mikä oli hyvää ja mikä ei niin toimivaa :) ihminen on niin hyvä unohtamaan asioita. Ja luulen, että jos on kaupassa tekemässä esimerkiksi lattian valintaa ja valittavana on halvempi ja vähän kalliimpi vaihtoehto kuvioltaan lähes samanlaisesta lattiasta, tulisi mieleen ottaa se halvempi, mutta kokemuksella voi sanoa, että kyllä se harmittaa kun lattiaan tulee kolo siitä, että haarukka tipahtaa pöydältä lattialle :( jos tämä meidän lattia olisi ihan oma, olisin varmaan jo hiukseton, kun stressaisin, että voi ei, taas tuli jälki (vaikka täällä asuu kaksi aikuista, entä jos olisi lapsia..). Meidän lattia on vaan aivan liian pehmeää materiaalia, vaikkakin väriltään aivan täydellinen onkin :)

Lattia
Seuraavassa kuvia eteisestä, jonne uudet taulut löysivät paikkansa. Note to my self: eteisessä olisi järkevää yhdistää kaappitilat ja peili (joka eteisessä must) peilikaapilla. Marraskuussa on muuten tosi hyvä ottaa sisältä kuvia kun ei ole laisinkaan luonnonvaloa. Vitsi kun en älynnyt kesällä pyöriä kotona kameran kanssa.

Eteinen olohuoneesta katsottuna


Vanhat ikkunanpokat löysi paikkansa sängyn päältä


Eteisestä olohuoneeseen


Tuollaiset lamput on ihan parhaat
Meidän eteisessä on ihan kivasti säilytystilaa, kuten näkyy. Kaapistot ovat korkeakiiltoiset, joita aluksi vierastin. Niissä näkyy hyvin sormenjäljet, mutta toisaalta ne on todella helppo pyyhkiä kostealla liinalla siivouksen yhteydessä. Eikä niitä tarvitse joka siivouksen yhteydessä pyyhkiä :) Nuo valot on tosi ihanat, tuollaiset haluaisin omaa kotiin jonakin päivänä. Samoja valoja voisi käyttää esim. olohuoneessa. Lisäksi voisi ostaa (siis sinne olohuoneeseen) jotain kauniita valaisimia, joissa ei tarvitsisi niin huolehtia valaisutehosta yms. Nuo taulutkin tulivat ihan erilailla esille näiden lamppujen ansiosta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti