lauantai 5. tammikuuta 2013

Pyramiditreeni

Etsiskelin netin ihmeellisestä maailmasta uusia tuulia treenaamiseen. Ja löysin "pyramiditreenin", joka keskittyy jalkoihin. En ollut ennen kuullut pyramiditreenaamisesta ja kun esittelin ohjelmaa Jussille, se naureskeli mulle, että tiedänköhän minä mitä ajattelin kokeilla. Jussi oli kuulema aikoinaan treenannut samalla tavalla jaliksessa, muuta minulle ei suostuttu paljastamaan. Tänään ajattelin sitten kokeilla jumppaa ja tajusin, mistä Jussi oli minulle virnuillut. Oli ihan älyttömän rankka reeni ja jalat on vieläkin ihan puupökkelöt :D Pyramidi perustuu siihen, että kesken reenin keho vedetään "piippuun" ja sykettä nostetaan korkealle. Tämä tekee loppu reenistä, noh, aika mielenkiintoisen. Ja kaiken hyvän lisäksi ohjelma toistetaan kolme kertaa :) en antanut periksi ja tein reenin kolme kertaa, vaikka viimeisellä kerralla tuntui, että en olisi millään jaksanut. Aamupala nousi kurkkuun ja ajatus veden juomisesta tuntui pahalle :) Hyvä kuntoilumuoto siis! Terävyyttä ja kestävyyttä pitäisi minun saada lisää ja sitä tämä ainakin minun mielestä kehittää aika hyvin.

10 split-leg squat 
20 regular squat
30 lunges (15 each leg)
40 toe-touches
50 sec. wall sit
100 jumping jacks
50 sec. wall sit
40 toe-touches
30 lunges (15 each leg)
20 regular squats
10 split-leg squats

Tämä toisestaan 3 kertaa :)

Alku tuntui liiankin helpolta, kun olen esim. pumpissa tottunut tekemään kyykkyjä painojen kanssa. Mutta nuo 100 jumping jacks (haarahyppely?) teki tiukkaa, en jaksanut niitä yhteen pötköön, vaan tein 50 pidin hengityksen tasaamisen pienen tauon ja tein toiset 50. Nosti aika kovasti sykettä ja hengästytti ja sen jälkeen pitikin jatkaa vielä! Tässä mulla riittää kevääksi harjoiteltavaa :) 

2 kommenttia:

  1. Mää aattelin, että teen niin monta haarahyppyä, että alkaa vähän sattua, niin 20 kohalla alko jo tuntumaan eli en koskaan vähättele enää niiden aiheuttamaa jalkatuskaa :D Ja sää hullu teit vielä 300!

    VastaaPoista
  2. Hehee, ne vaikuttaa näin "paperilla" aika simppeliltä hommalta, mutta asia on sitten ihan eri kun alkaa tekkeen niitä oikeesti :DD Mulla ainakin ne otti eniten pohkeisiin.

    VastaaPoista